Delad tråd: Effekt!!

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Delad tråd: Effekt!!

Inlägg av David Wennberg »

Vi har mer effekt i våra monitorrack på firman, och då är det bara fyra kanaler monitor per rack... *solglasögon*

Vill du veta hur mycket effekt vi har i våra PArack? :twisted:

EDIT: Denna tråd är delad ifrån den ursprungliga tråden som finns på: http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?t=499

/Jonas
Senast redigerad av 1 David Wennberg, redigerad totalt 0 gånger.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hihi vi kör CA18, CA12, CA9 i firmans PA/disco rack.
2st såna rackar

2st CA9 i monitor racken.
2st såna här oxå.

sen finns även 1st lab rack med 3st fp3400 och ett labrack med 3st fp2600

och givetvis en massa lösa saker som ligger och skräpar:P
Senast redigerad av 1 Gustaf Tydén, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Hehe...

tja, vi kör 4xd&b P1200 i ett rack, 4xd&b D12 i ett annat rack, sen har vi två rack med 4xd&b A1... Det blir lite power om man säger så... iaf i racket med D12, 2x1200W per steg... *solglasögon*
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag ber om ursäkt för att jag gjorde den här tråden till en snoppmätartävling.

Det som det handlar om är ju inte om man har mycket watt killar, eller hur?

Jag jobbade i lördags med en rigg bestående av:
4 x LAB4000
4 x LAB2000
4 x LAB1600
och på monitorsidan
6 x LAB1600
6 x LAB300 (eller vad det nu heter som bara är en rackenhet)

Systemet klippte! Fast vi hade en god bit över 20000W!

Det är helt enkelt att man har tillräckligt med watt som det handlar om.

Tillbaka till snoppmätningen nurå! :)
Våra dedikerade monitorrack har på 8 rackenheter 10000W. Såna har vi 3 stycken. Som DSP sitter det en DriveRack 480R (eller är det R som är styrningsenheten? en 480 iaf)i varje rack. *solglasögon*

Sen har vi väl fyra rack med MacroTech, två rack Crest Pro och några andra rack med t.ex. Camco Cortex6 och några fler PLX. *solglasögon*

Vann jag nu? Eller kommer Ingo och ska vara värst? :roll: :lol:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Vad var förresten meningen med den här tråden? :roll: Att ha med ett rack som hade mycket effekt?

Och du förresten Queerdoo, 2x1200 är väl inte så mycket watt? En viss Hasse har ju steg med mer än tre gånger så mycket per kanal :roll: *solglasögon*
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

dawen skrev:Och du förresten Queerdoo, 2x1200 är väl inte så mycket watt? En viss Hasse har ju steg med mer än tre gånger så mycket per kanal :roll: *solglasögon*
Är dom digitala och väger 13kg då? :P
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Digitala slutsteg har vi väl kommit överens om att det inte finns redan?

Näe, de väger inte 13 kg. Det väger 27 kg. Men, då lämnar det 9000W också.

Om vi räknar W/kg så ligger PL9.0 på drygt 333W, medan D12 ligger på drygt 184W.

Ger du dig? :roll: :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Hehe, effekt i all ära, men det är väl minst lika betydelsefullt vad som sitter i änden på snöret från steget, eller? Och framförallt det som kommer genom snöret in i steget... Hehe... :lol: *solglasögon*
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Johan skrev:dawen -> Jag tycker inte du ska jämföra d&b lådor med andra slutsteg!

d&b har jäkligt hög känslighet.
Körde ena året en JBL rigg i en lokal och blängde in 14kW i riggen och året efter körde jag med en dubbel C7 med totalt 4st P1200. Vilket torde bli 600W / 2 paralellkopplade basar och 400W / topp. 8 basar och 4 toppar.
d&b systemet hade peakar som låg 10 dB högre än vad JBL riggen gjorde och då låg JBL riggen och gav vad den hade medans d&b systemet gick på hyffsad sparlåga.

Trodde faktiskt du visste att watt inte är allt dawen.... :roll:
Får jag gissa att JBL-riggen var frontladdad medans D&B ju är hornladdade. Det handlar alltså inte om D&B vs. JBL, utan om hornladdad vs. frontladdat. Hade du ställt en HLA där istället för 2 st C7 så hade den förmodligen spelat minst lika starkt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Precis!! Till skillnad från andra tillverkare, så är d&b ett helt koncept... Slutsteg, högtalare (nu även egen tillverkning i Q-serien), kablar, tillbehör... Allt! Och det är många lådor som har gått åt innan dom kommit fram till perfekt resultat.[/quote]
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

cyberpunk skrev:
Johan skrev:dawen -> Jag tycker inte du ska jämföra d&b lådor med andra slutsteg!

d&b har jäkligt hög känslighet.
Körde ena året en JBL rigg i en lokal och blängde in 14kW i riggen och året efter körde jag med en dubbel C7 med totalt 4st P1200. Vilket torde bli 600W / 2 paralellkopplade basar och 400W / topp. 8 basar och 4 toppar.
d&b systemet hade peakar som låg 10 dB högre än vad JBL riggen gjorde och då låg JBL riggen och gav vad den hade medans d&b systemet gick på hyffsad sparlåga.

Trodde faktiskt du visste att watt inte är allt dawen.... :roll:
Får jag gissa att JBL-riggen var frontladdad medans D&B ju är hornladdade. Det handlar alltså inte om D&B vs. JBL, utan om hornladdad vs. frontladdat. Hade du ställt en HLA där istället för 2 st C7 så hade den förmodligen spelat minst lika starkt.
Åsså jämför man hur det låter, så ja... JBL=Jävligt Burkigt Ljud... Har hört många JBL riggar i mina dar, då SoundStar i Skövde bygger en hel del JBL lådor... Å nä, det låter inte bra, och kommer aldrig att göra det.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Queerdoo skrev:
cyberpunk skrev:
Johan skrev:dawen -> Jag tycker inte du ska jämföra d&b lådor med andra slutsteg!

d&b har jäkligt hög känslighet.
Körde ena året en JBL rigg i en lokal och blängde in 14kW i riggen och året efter körde jag med en dubbel C7 med totalt 4st P1200. Vilket torde bli 600W / 2 paralellkopplade basar och 400W / topp. 8 basar och 4 toppar.
d&b systemet hade peakar som låg 10 dB högre än vad JBL riggen gjorde och då låg JBL riggen och gav vad den hade medans d&b systemet gick på hyffsad sparlåga.

Trodde faktiskt du visste att watt inte är allt dawen.... :roll:
Får jag gissa att JBL-riggen var frontladdad medans D&B ju är hornladdade. Det handlar alltså inte om D&B vs. JBL, utan om hornladdad vs. frontladdat. Hade du ställt en HLA där istället för 2 st C7 så hade den förmodligen spelat minst lika starkt.
Åsså jämför man hur det låter, så ja... JBL=Jävligt Burkigt Ljud... Har hört många JBL riggar i mina dar, då SoundStar i Skövde bygger en hel del JBL lådor... Å nä, det låter inte bra, och kommer aldrig att göra det.
Alltså... jag är inte heller jordens största JBL-fan, men du kan inte jämföra någons hemmabyggen med en fabrikstillverkad rigg i den klassen vi diskuterar. Att få en konstruktion att låta bra är ju så mycket mer än att bara slänga i element i en låda, oavsett om det är B&C, JBL, EV eller Eminence.

Jag svarade mest på att Johan förmodligen jämförde äpplen med päron när han jämförde JBL-riggen med D&B, precis som du gjorde nu. Dessutom var det endast angående ljudtrycket och inte kvalitén (för övrigt så låter HLA''n rätt bra).
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Snälla Queerdoo, du kan inte jämföra HLA med några hemsnickrade lådor från Skövde!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

dawen skrev:Snälla Queerdoo, du kan inte jämföra HLA med några hemsnickrade lådor från Skövde!
Vad jag fått erfara så bygger dom åt JBL, och en av Soundstars ljudtekniker äger firman i Vara som bygger LAB-steg... Och även en konstruktör av högtalare jobbar där... Hmm... aja...

Börjar iof bli lite väl offtopic nu... men men... :P
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Queerdoo skrev:
dawen skrev:Snälla Queerdoo, du kan inte jämföra HLA med några hemsnickrade lådor från Skövde!
Vad jag fått erfara så bygger dom åt JBL, och en av Soundstars ljudtekniker äger firman i Vara som bygger LAB-steg... Och även en konstruktör av högtalare jobbar där... Hmm... aja...

Börjar iof bli lite väl offtopic nu... men men... :P
Jag tvivlar mycket starkt på att det byggs några högtalare åt JBL i Sverige. Jag vet att Septon sålde högtalare med JBL-element i förut, vilket definitivt inte är samma sak.

Vad sägs om att splitta den här tråden och lägga den under "högtalare & slutsteg"?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Great minds think of bikes, eller hur var det? :wink: (EDIT: Hasse och jag skrev nästan samma sak några sekunder från varandra...)

Queerdoo (och lite Johan (kan jag börja kalla dig deåbe?:lol:)): Ja, d&b är ett helt koncept. Det är lådor som säkert låter alldeles förträffligt.
Queerdoo skrev:Till skillnad från andra tillverkare, så är d&b ett helt koncept... Slutsteg, högtalare (nu även egen tillverkning i Q-serien), kablar, tillbehör... Allt!
Och dagen du står där och har en trasig delning från d&b är du körd.

Jag tror inte på det där med hela koncept i vår sits. StarLight och Meyer passar bra ihop, lådor med inbyggd delning och inbyggt steg funkar till sånganläggningar. Men, steget däremellan, det tror jag behöver flexibilitet. Om ett monitorsteg skulle lägga av kan man ta ett av basstegen, istället för att förlora hälften av monitorerna. Den möjligheten har du inte med d&b.

Plus att du aldrig kan hyra ut de här grejorna löst, utan isf måste du hyra ut hela riggar. Om en snubbe ringer och behöver ett steg för en kväll för att hans pajat, då kan du inte hyra ut något d&b-steg.

Eller har jag greppat något om d&b''s systemtänkande fel?
Johan skrev:Trodde faktiskt du visste att watt inte är allt dawen...
Snälla Johan, nog vet jag det alltid. Men att säga att en såndäringa D12 på 2400W skulle vara bättre (överlag, inte applikationsbaserat) än ett PL9.0, då är det minsann inte jag som är ute och snurrar :wink:
Senast redigerad av 1 David Wennberg, redigerad totalt 0 gånger.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

dawen skrev:Great minds think of bikes, eller hur var det? :wink:

Queerdoo (och lite Johan (kan jag börja kalla dig deåbe?:lol:)): Ja, d&b är ett helt koncept. Det är lådor som säkert låter alldeles förträffligt.
Queerdoo skrev:Till skillnad från andra tillverkare, så är d&b ett helt koncept... Slutsteg, högtalare (nu även egen tillverkning i Q-serien), kablar, tillbehör... Allt!
Och dagen du står där och har en trasig delning från d&b är du körd.
Under dom åtta åren vi haft d&b har det bara strulat en gång, och då var det fabriktionsfel på elementen, konen sprack rakt över i subbarna.
dawen skrev:Jag tror inte på det där med hela koncept i vår sits. StarLight och Meyer passar bra ihop, lådor med inbyggd delning och inbyggt steg funkar till sånganläggningar. Men, steget däremellan, det tror jag behöver flexibilitet. Om ett monitorsteg skulle lägga av kan man ta ett av basstegen, istället för att förlora hälften av monitorerna. Den möjligheten har du inte med d&b.
d&b kommer aldrig att bygga lådor med inbyggda steg. Sen har du lite fel gällande slutstegen. Med dom nya D12 stegen och E-Pac:arna så kan du köra monitorerna på vilket steg du vill. Du kan även köra andra lådor från andra tillverkare, bara ställa om steget i LINEAR.
dawen skrev:Plus att du aldrig kan hyra ut de här grejorna löst, utan isf måste du hyra ut hela riggar. Om en snubbe ringer och behöver ett steg för en kväll för att hans pajat, då kan du inte hyra ut något d&b-steg.
Som jag skrev tidigare, så kan man använda D12 och E-Pac till andra lådor.
dawen skrev:
Johan skrev:Trodde faktiskt du visste att watt inte är allt dawen...
Snälla Johan, nog vet jag det alltid. Men att säga att en såndäringa D12 på 2400W skulle vara bättre (överlag, inte applikationsbaserat) än ett PL9.0, då är det minsann inte jag som är ute och snurrar :wink:
[/quote]

Effekt e som sagt inte allt. Konstruktion på lådor, element mm är avgörande.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Queerdoo skrev:Under dom åtta åren vi haft d&b har det bara strulat en gång, och då var det fabriktionsfel på elementen, konen sprack rakt över i subbarna.
Kan vara jävligt bra kvalitetskontroll, kan vara slumpen. Hur som helst så pajar grejor! Murphys lag gäller även oss i livesvängen!
Queerdoo skrev:d&b kommer aldrig att bygga lådor med inbyggda steg. Sen har du lite fel gällande slutstegen. Med dom nya D12 stegen och E-Pac:arna så kan du köra monitorerna på vilket steg du vill. Du kan även köra andra lådor från andra tillverkare, bara ställa om steget i LINEAR.
Okej, stegen är inte så infexibla. Men, vad kostar de om du jämför med andra steg? Jag har för mig att de är rätt saftigt dyra om man jämför, och då väljer jag hellre något annat...
Queerdoo skrev:Som jag skrev tidigare, så kan man använda D12 och E-Pac till andra lådor.
Jo, jag märkte det :wink: Men, kan du dela lådorna med några andra filter? För, även om det är kul att man kan hyra ut stegen så är det ju inte kul att man har massa andra grejor man inte kan hyra ut separat! Då är man tvungen att hyra ut vissa delar eller hela riggen, och om det dessutom kostar mer att köra d&b fast det är infexilbelt så ska det låta jävligt bra för att det ska vara värt det, plus att man ska ha de jobben så att man inte behöver lita på hyror för att få allt gå runt!
Queerdoo skrev: Effekt e som sagt inte allt. Konstruktion på lådor, element mm är avgörande.
I det här fallet är verkligen inte element och lådkonstruktion det viktigaste. Det handlar om företagsstrategi. Har vi råd att köpa en rigg som inte kan hyras ut i alla delar? Är riggen fortfarande värd kostnaden fast den inte är så flexibel som man kanske vill ha? Måste vi ha en flexibel rigg, eller passar d&b oss bra?

Eran firma kanske valt helt rätt. Isf är det bara för mig att gratulera!

Jag skulle åtminstone tänka en gång extra innan jag köpte något jag inte kunde hyra ut utan att hyra ut till d&banvändare/folk som bara behöver steg/folk somkan hyra hela riggen.

Och killar, jag vet att känslighet är minst lika viktigt som watt. Trust me *solglasögon*
Senast redigerad av 1 David Wennberg, redigerad totalt 0 gånger.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Våran strategi är att hyra ut en hel rigg. Och vi litar fullt ut på att våra riggar fungerar, och att dom inte går sönder. Vi vet ifall vi hyr ut en rigg, så går det inte att spela sönder element, stegen lägger inte av mm.

Visst, stegen är dyra... D12 kostar nästan 40 000:- och då har vi ett steg som går att köra till alla d&b''s lådor.

Tar hellre med mej ett PA på fyra lådor & fyra steg (F2B2-riggen) till t.ex. ett disco, istället för att släpa med sej åtta-tio lådor, sex-sju steg som dessutom spelar mindre och inte låter tillräckligt bra för min smak. Dessutom slipper man ha med sej delningsfilter och massa andra attiraljer för att få igång det. In med signlakabeln i racket, i med högtalarkablarna. Slå igång stegen, sätt igång å lira.

Men är folk snåla, och inte vill hyra, tja, då får dom väl gå till någon annan. Vi garranterar iaf att det fungerar, och vi lägger på lite extra på priset, ifall nånting nu skulle gå sönder.
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Queerdoo skrev:Våran strategi är att hyra ut en hel rigg. Och vi litar fullt ut på att våra riggar fungerar, och att dom inte går sönder. Vi vet ifall vi hyr ut en rigg, så går det inte att spela sönder element, stegen lägger inte av mm.
Och det låter genomtänkt, och det måste saker vara för att det ska funka.
Queerdoo skrev:Visst, stegen är dyra... D12 kostar nästan 40 000:- och då har vi ett steg som går att köra till alla d&b''s lådor.
Ja, som du säger är stegen dyra. Jag tycker att det är för dyrt för ett steg på 2x1200 watt. Du och Johan säger att jag inte kan jämföra steget för att det är d&b och att de har ett annat systemtänk, men det är fortfarande ett steg och inget annat. Det har en vikt, det har en maxeffekt och det har ett pris. Som del av ett system är det en helt annan sak. Eller jo, det är ju ett steg men... Ähh! :wink:
Tar hellre med mej ett PA på fyra lådor & fyra steg (F2B2-riggen) till t.ex. ett disco, istället för att släpa med sej åtta-tio lådor, sex-sju steg som dessutom spelar mindre och inte låter tillräckligt bra för min smak. Dessutom slipper man ha med sej delningsfilter och massa andra attiraljer för att få igång det. In med signlakabeln i racket, i med högtalarkablarna. Slå igång stegen, sätt igång å lira.
Du tar din rigg, jag tar fyra steg och fyra lådor. Jag väljer istället fyra lådor HLA och fyra PL9.0. Delningen bor i stegracket, och såå farligt bökigt är det inte att ta med delningen. I med signalkabeln (har vi inte fler än en? :wink:), i med högtalarkablarna.

Sen lirar vi. Jag mot dig. Vinner du i ljudtryck så får du min rigg och vinner jag så gör vi tvärtom. Deal? :wink:
Queerdoo skrev:Men är folk snåla, och inte vill hyra, tja, då får dom väl gå till någon annan. Vi garranterar iaf att det fungerar, och vi lägger på lite extra på priset, ifall nånting nu skulle gå sönder.
Och där har vi haken. Uteblivna intäkter för er, och det då ni har betalat mer för era grejor än vad andra företag gjort som inte kör d&b. Det handlar om tillgång och efterfrågan, som alldeles för mycket annat gör.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster