QSC RMX vs. PLX

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

En annan fråga!

Någon som testat RMX mot PLX och kan berätta om hur dom skiljer sig i karaktär?

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hasse ge allt du kan nu:D

Gzede Cyberpunk är rätt person att fråga:D!!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag har inte kört dem mot varandra i ett A-B test, men jag har installerat ett gäng RMX och har PLX på hyran. För att ge ett kort svar, ja det är skillnad. PLX är ett bättre steg helt enkelt, vilket också avspeglas i priset. Om skillnaden är värd att betala för kan egentligen bara användaren avgöra. Jag tycker att den är värd pengarna, men det innebär på intet sätt att RMX inte är ett mycket bra steg för vad de kostar. Bara det att vikten mer än halveras gör det värt pengarna för mig.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

anledningen att jag funderar är ju att man får ju.. ja.. ungefär dubbla effekten på ett RMX steg för samma peng som ett PLX.

Om man helt bortser från vikten menar jag, vilket skulle du rekomendera till att driva två 18"-basar med. ett PLX på 1600w eller ett RMX på 2400w..?

:roll:

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag antar att du vill brygga steget i 4 ohm? RMX1850HD är speciellt designat för tunga laster. 1850 har samma nätdel som 2450, men man har hållit igen lite på effektuttaget, vilket betyder att trafon aldrig har problem att leverera tillräckligt med ström även vid tung last, samt att det har mycket bra transientegenskaper. Jag har installerat det på en nattklubb som bassteg drivande en RCF 2x18", vilket funkar kanon. Så om vikten inte stör dig och du vill hålla i pengarna så är det den modellen jag skulle rekommendera.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster