Mackie M1400/M800

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

OK om vi säger att jag tar ett QSC RMX1450 istället, vad rekomenderar ni för billigt aktivt delningsfilter?

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag rekomenderar Samson S 3-way!

Jag har det själv och tycker det fungerar hur bra som helst.
Kostar väl 3,5k nånting nytt men finns beggat för runt halva priset.

Och har du någerlunda rabatter nånstans är det ju en skitpeng!


Jag har för mig att DJR här på forumet har ett liggandes så PM:a honom och hör, han har ju övergått till dbx.

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

ja alltså Samsonlådan verkar ju åtminstone ha många nice lampor på fronten ;)

vad jag funderade på var dom här riktigt snorskitbilliga aktiva filtrena, just eftersom det ändå "bara" ska vara till ett par subbar.. t ex behringers minsta 2-vägs listar en tusing.. funkar den eller är den kass? jag menar för varje tusenlapp jag inte lägger på filter kan jag gå upp en modell på steg.. hm.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Filtret ska väl inte bara vara till subbarna iofs? Du ska väl högpassfiltrera topparna så att du kan spela lite starkare med dem?

Men, är det bara ett subbfilter så tror jag nog att ett av Behringers kan funka. Fast, det är ju alltid bättre att välja något med lite mer kvalitet.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

får du ett beggat samson för den större lappen (1000:-) så skulle jag välja det framför behringer

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag har använt mig av ett Behringer SuperX CX-2300 under ett par år, och det har fungerat helt okej, det gör ju vad det ska. Ställbara nivåer, delay och limiter.

Köpte mig ytterligare ett i förra veckan för 500:- som ska sitta i det andra stegracket, visst det är väl ingen permanent lösning, men det duger så länge.. Killen jag köpte av har 2 st till liggande, 600:- inkl frakt, PM om det är av intresse.

Annars ligger väl listpriset som sagt runt tusenlappen, så efter lite rabatter och moms dragen så är vi väl nere på ungefär samma pengar.
//Jonas - ljudoljus.net crew

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

dawen: nej skulle jag ha det till toppar också hade jag aldrig ens tittat på varken samson eller behringer... Detta köper jag isåfall _bara_ till att dela subben. Topparna är ju dom aktiva SRM450 som har inbyggt HP-filter vid 75hz som jag använder isåfall.

det där med 600kr beg låter ju mkt intressant! ska räkna lite på det och gämföra lite olika alternativ först bara.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Förtydligande: 600:-/ST inkl frakt om det var oklart... När jag läste mitt inlägg såg jag att det kunde tolkas som pris för båda två, men läste man att jag gav 500:- för mitt så förstod man nog :wink:
//Jonas - ljudoljus.net crew

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

Jonas skrev:Förtydligande: 600:-/ST inkl frakt om det var oklart... När jag läste mitt inlägg såg jag att det kunde tolkas som pris för båda två, men läste man att jag gav 500:- för mitt så förstod man nog :wink:
ja nä det förstod jag, tveksam om jag skulle köpa två för 600kr inkl frakt, lite för billigt ;)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster