Någon som har DB Technologies DVA Line array

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Någon som har DB Technologies DVA Line array

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Vet att diskusionerna angående DB Technologies Line array, DVA var i gång för ett tag sedan. Sedan dess har det varit tyst om högtalarna här men blivit prisad på mässor och i tidningar.
Någon i vårt avlånga land som har en rigg, någon som arbetat med dem eller stött på dom ute på gig eller bara provlyssnat på dem. Vad är era åsikter?
Själv har jag bestämt mig för att ta hem några lådor för test och tänkte passa på och höra efter om de finns något företag helst i Stockholmstrakten men också övriga Sverige som man kan kompleteringshyra lådor av vid större evenemang.

/Thomas

Användarvisningsbild
Soundsation
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 15 apr 2005, 01:00

Inlägg av Soundsation »

Hei.

Vi har en liten rigg med 6x T4 og 2x S10.
Og skal nok dobble det etter sommeren.
Så langt er vi veldig fornøyd med kvalitet og lyden.
Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med større kjente systemer, men vi har hatt VRX før og dette er vell så bra, samt att det er aktivt og kan bygges større enn VRX.

Så vi kan anbefale det på det høyeste.
Trenger dere å supplere/komplettere er vi oslo.

Halvor

Andreas Staglianó
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: sön 08 okt 2006, 10:07
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Andreas Staglianó »

Har haft lådorna i snart 2 år nu, PM:a för vidare info

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Varför inte delge forumet era erfarenheter istället? Vi är nyfikna!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 57 och 0 gäster