Tips på utrustning?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Fredrik Eriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 16:26

Tips på utrustning?

Inlägg av Fredrik Eriksson »

Hej

Jag är på gång att starta upp en nattklubb och skulle behöva lite hjälp med val av utrustning som behövs, både ljud och ljus..

Är ute efter professionell men behöver inte vara den dyraste. Rummet/dansgolvet är ca 60kvm.
Så om det är någon som orkar dra upp en lista på allt ifrån DJ utrustning, basar, toppar till strobar, lazrar och allt vad det heter skulle jag vara tacksam :)

Tack i förhand

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Vad har du för budget för inköp? Det kan ju sträcka sig från finaste märkena på alla prylarna till budget på alla prylarna om man ska lista utan att veta budget.

Niklas Olsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tis 07 nov 2006, 02:09
Kontakt:

Inlägg av Niklas Olsson »

Har du gästande dj's eller egna? Har du olika dj's så tycker jag tveklöst att det bör stå 1 Pioneer DJM800 och 2 CDJ1000 i dj-båset.

Fredrik Eriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 16:26

Inlägg av Fredrik Eriksson »

Budgeten är inte riktigt fastställd då vi håller på att räkna ut budgeten för hela verksamheten för tillfället.. Men det jag är ute efter är bra grejer så ingen budget variant. Men inte heller det dyraste prylarna..

Kommer vara mycket gästande Dj´s, även tänkt att det ska bjudas in "kändis-dj´s" så Pioneer grejerna ovan kanske är ett bra val.

Men som sagt skulle bli överlycklig om någon orkade göra en lista över all utrustning som man bör ha, det behöver inte vara just ett speciellt märke.. Tex: Discokula, lazer, strobe.. :)

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00