Powersoft Digam

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Powersoft Digam

Inlägg av Eric Hising »

Tjena.

Någon som provat?

http://pro-audio.powersoft.it/an_series ... 271&obj=12


Digam K20: 9000W per kanal i 2 ohm..... VA????????

Mvh /Eric

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har itne provat K stegen men där emot Q4002. Det satt på en rigg som jag va gästtekniker på. Steget förvånade mej väldigt mycket att det kunde lämna så mycket effekt på 1he. Jag märkte inte av några begrensningar ifrån steget utan det tuffade på.

Jag vet att US/SL har köpt in några K steg.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Det köptes in några digam K10 DSP till UASL efter att jag slutade. Riggade på Sthlm Jazzfestival och de verkade ge vad de påstår. Bara man läser manualen noga när man ska programmera dom.

Enl. uppgifter på UASL så har de a-b'at med Lab och det är tydligen en ganska stor skillnad, dessutom verka det inte vara några problem att lasta ner till 1,5 ohm heller.

/Jocke
Jocke Hammar

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Inlägg av Johannes Nordgren »

a-btestat med lab. Att Digam är bättre gissar jag då!!???

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

Lyfter upp den här tråden lite... Jocke Hammar får gärna berätta en rad till om A-B testet... =)
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Jag var själv inte med vid a-b testet, men enligt hörsägen så skulle det låta mycket bättre med powersoft stegen.

Har precis själv avslutat Kents sommarturné där vi hade V-DOSC med nämnda stegrackar och dom verkar ju bara gäspa när man lastar ner till 2 ohm och vi har inte spelat svagt direkt.
Märkte kraften på sofiero när ett Lake delningsfilter lade ner och limitrarna slutade fungera (läskigt), då var det några subbar som gick sönder. Kan ju dock ha varit ganska slitna element till att börja med.

/Jocke
Jocke Hammar

Robban Markusson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 23:07
Ort: Motala

Inlägg av Robban Markusson »

Kört en hel del på Digam 7000 steg, levererar helt klart vad som står i specen.

Lasse Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 16 maj 2007, 13:54

Inlägg av Lasse Johansson »

Har ej testat K-serien, Använder Digam 7000 samt Q-serien sedan många år tillbaka utan ett enda problem.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster