Aktiv sub med inbyggt toppsteg

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Aktiv sub med inbyggt toppsteg

Inlägg av Björn Lundin »

Ja. som rubriken lyder... Vad finns det för aktiva subbar som även driver toppar?

Basarna ska sitta i en bowlinghall. Tyvärr ont om utrymme. Därför önskas att de ej är mer än 55cm breda.

När jag rent spontant kollar runt lite så hittar jag en låda från HK, som dessutom verkar ligga rätt i pris.

HK AUDIO
RS 15 SUB A POWERWORKS

Vad har ni att säga om Powerworks? Låter det ens nära HK's lite mer seriösa och inte lika snällt prissatta lådor?

David G. Åhman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 01:00

Inlägg av David G. Åhman »

Heloj!
Vad är det för toppar du har?

Varför är det viktigt att ha toppdrivning i subben?

Har aldrig provat powerworks själv men har hört via omvägar att det inte håller HK-mått. Men som sagt, det är bara vad jag "hört sägas".

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Idag sitter det både toppar och basar från musicson. Men nu vill inte basarna vara med längre. Topparna kommer förmodligen att bytas också, men just nu finns inte ekonomi till det.

Vill ha toppdrivning i subben för smidighetens skull. :) Finns inte riktigt plats att ha separata slutsteg där vid. För tillfället sitter det en db sub215 och ett separat steg till toppar, dessa grejer körde jag dit när en av basarna ballade ur helt. Men väntar bara på att ett bowlingklot landar på steget. (kan gå vilt till efter några öl...)


Men okej då, om vi absolut inte hittar några vetiga subbar med toppdrivning så får jag tänka om. Då finns det helt plötsligt lite mer att välja på.

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Du är inte intresserad av ett begagnat musicson system? Jag har 4st begagnade, komiskt nog från en bowlinghall där vi har ersatt det med ett fyrtiotal infällda boselådor. Det är en sub och två toppar till varje system, men jag kommer inte ihåg modellbeteckningen just nu.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jbl har väl sina Mpro basar (MP418SP) men verkar som de har gått ur produktion vad jag har hört.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Nja.. Är lite sådär ställd till musicson. Men är priset helt rätt så! Pm:a mej om det tegern.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster