Förslag!

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Sebastian Hjorth
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 15:56
Ort: Dalarna/Rättvik

Förslag!

Inlägg av Sebastian Hjorth »

Sitter och kollar igenom en massa ljud och ljus återförsäljare, söker ett hyffsat Disco paket. För ca 500-600 Pers. Prisklass. 25-30 000 :-!

Vad kan ni rekomendera ?
Aktivt eller passivt system?



Sitter och kollar in D&B, JBL och en skvätt på HK.

Vet att man får inte mkt utav märkerna ovan för 25 - 30 000;- ,
Men något bör man ju få :D

tack på förhand!
/Batte
// Sebastian (Batte) Alias Zupreme

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Ett aktivt system är ju desto lättare att rigga och köra. Du har steg och allt monterat och inkopplat samt limiters osv är förinställt..
Plugga in signalkabeln, tuta och kör!
Men jag ogillar det lite då om nåt går sönder så blir du av med hela lådan(och kör du ett system där en aktiv sub driver ytterligare en sub som är passiv, så blir det fort problem om den aktiva dör)
Sen så ser jag desto fler möjligheter i ett passivt system när det gäller uthyrning/utbyggnad samt då gånger då man behöver komplettera med mer fler lådor..

Discopaket för 500-600 pers för 25-30 blir svårt att greja om du ska ha kvalité på sakerna. Jag pekar på beggat och ser mina JBLskåp som går för 20-25. De lådorna som jag har klarar inte så stora gig om du inte kompletterar med ett par 218(dubbel 18"). Men sen ska du ju ha slutsteg också...

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

En aktiv JBL M-Pro rigg är ett förslag, men en sådan får du inte ny för de pengarna, den klarar inte heller den publiken du vill kunna köra, så det blir nog ganska svårt/omöjligt om du inte dubblar summan ett par gånger eller halverar publikmängden ett par gånger.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster