Monitor val/tips

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Det var det jag misstänkte, har man inget kompetentare än Max så är det väl klart att man rekommenderar dessa?

Gällande mätningar; vad använder du för utrustning? Och hur mäter du?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

EV S200...är inte det väldigt gamla lådor? eller finns de nån ny variant på dom?
//Carpvik

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Sorry jag glömde HK CT112

Det företaget som har både Max och CT112 valde länge innan de valde dom köpte in inte så många först för att prova dom och köpte sedan i fler.

Jo jag mätte med NTI minilyzer med tillhörande mik. Och om du hade läst vad jag skrev så hade du inte behöft fråga hur jag mätte men jag mätte med på 1meters avstånd. Och naturligt vis så använde jag inte brus utan svepton.

Jo S200 är den gamla lådan slutades tillverkas och istället kom Sx200 låter mycket sämmre.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Magnus Jerkrot: Fast pratar vi ljudtryck så är det ju ingenting man kan fila till i processing, väl? Skulle det vara en speciell limiterkurva eller vad skulle det vara? "Tryck" är ju fortfarande väldigt luddigt.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Okej, har några gamla s200 också..dom tycker inte ja låter nått vidare..hehe..bortskämd skitunge antar jag..
//Carpvik

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Christoffer Carpvik skrev:Okej, har några gamla s200 också..dom tycker inte ja låter nått vidare..hehe..bortskämd skitunge antar jag..
Jo när bytte ni olja i dom senast. De blir lite matta i toppen med tiden men det tyder på olje byte
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

haha....de var nog en stund sedan marcus....får kanske ta o göra det...
//Carpvik

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

S200 är skitbra för saker man inte vill göra med sina vanliga lådor, som hänga utomhus eller misshandla. Spela musik ska man låta bli.
"This is the updated input list"

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Jag har fått den känslan lite också Ian. jag använder dom aldrig...dom står mest.....även om de krisar me monitorer använder ja dom inte....mest för att de ser så skabbiga ut..heh..
//Carpvik

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag har kört dem i spexet som FX-lådor och surround där det inte är så kinkigt med kvaliten. Fördel för att de är grunda och bryter tystnaden.
"This is the updated input list"

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Ja, dom är svin platta dom lådorna....typiska experiment lådor. Jag har 3 stycken i "installations utförande" vita...SOm ligger o skräpar ifall nån vill ha..hah
//Carpvik

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: sön 13 feb 2005, 01:00
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Ort: Sverige

Inlägg av Samuel Nielsen »

Nu när vi har gått in på dom gamla S200 lådorna så är det en av dom bättre lådorna om man bara ska använda dom som en röst låda, som typ en monitor på en liten scen när man inte behöver lägga ut mer än röst och kanske lite av annat smått. Har kört 100:a tals jobb på dom och det är som marcus säger man måste byta olja i 1" den rinner ut över membrandet och "luddar" till soundet i 1". Så byt och använd den i rätt sammanhang, man blir förvånad oftast.

Marcus vart mätte du lådan, inne på lagret, ute på planen? Och flyttade du micken längre ifrån lådan?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Samuel Nielsen skrev:Nu när vi har gått in på dom gamla S200 lådorna så är det en av dom bättre lådorna om man bara ska använda dom som en röst låda, som typ en monitor på en liten scen när man inte behöver lägga ut mer än röst och kanske lite av annat smått. Har kört 100:a tals jobb på dom och det är som marcus säger man måste byta olja i 1" den rinner ut över membrandet och "luddar" till soundet i 1". Så byt och använd den i rätt sammanhang, man blir förvånad oftast.

Marcus vart mätte du lådan, inne på lagret, ute på planen? Och flyttade du micken längre ifrån lådan?
Samme.
Jag mätte den ute i det fria i Hanaskog medans jag vänta på att fotbollsWM skulle dra igång.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster