RCF TT+ toppar

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Karl-Oskar Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 18 jan 2015, 19:48
Presentation: Studerande som kombinerar studier med hobby DJande. Har hållt på i snart 12 år, snart ändringar i familjekonstellationen.

RCF TT+ toppar

Inlägg av Karl-Oskar Karlsson »

Halloj! Tänkte kolla runt lite om det är någon på forumet som har hört eller själva använder någon av de nya topparna
RCF TT25-A MKII/TT-2/TT-5 alternativt NXL-44a och hur dessa låter?

Finns inte alltför mycket online att hitta dessvärre, vet att priserna skiljer sig markant mellan modellerna (NXL44/TT25 vs TT2/TT5) och att kvalitén är olika också.

Vet inte om någon har hört nya TTL4-A eller använder sig av TTL6-A (lite väl dyrt och utanför ev. budget vid köp) men kul att kolla i alla fall!

Har idag ett par TT22-A (MKI) som jag är väldigt nöjd med men skulle vilja uppdatera lite i framtiden och vilja ha lite mer headroom och kräm för större lokaler/event.

Vet inte hur det nya FiR-filtrena spelar in vid "delay" eller dylikt med basar, är det något ni behövs justera för eller så? (kommer inte sitta med RDNET och pilla så bra att veta).

Hurs står sig t.ex. NX45-A mot TT25-A MKII? (vet att priset skiljer sig, men byter gärna inte ner mig i ljudkvalité när jag har mina TT22or, då avvaktar jag hellre :D)

Tacksam för all info/input som ni har att erbjuda! Vet att TT-serien är väldigt bra över lag :)

Mvh Karl-Oskar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster