Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Robert Ahlgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 11:21
Presentation: jobbar som dj är 33år spelar all sorters musik. men föredrar att spela rnb o hiphop

Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Inlägg av Robert Ahlgren »

Midbas eller vanlig bas element till fullrange 15" +diskant ? vad passar bäst?
behöver den som en fullrange till mobila DJ spelningar. vilka element skulle passa bra ? ska kunna spela högt o starkt.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Inlägg av Mikael Thieme »

Tyvärr, jag har ingen konkret input i frågan.

Tänkte bara tipsa om att du kanske skulle kunna få fler uppslag och råd kring dina byggplaner om du tittar runt på hifi- eller bilstereoforum. (Eller om det finns speciella DJ-forum - jag vet inte.) Där finns en mer levande kultur kring att bygga själv - inom professionell PA-teknik förekom det oftare för 30-40 år sedan men sedan branschen professionaliserats och kraven höjts på tillförlitlighet, prestanda, reproducerbarhet, säkerhet mm är det få som håller på med det idag. Det är inte tillräckligt billigt om det behöver bli bra, och blir inte tillräckligt bra om det behöver vara billigt. Bra komponenter kostar, och det gör ju arbetstid också. Och snickerimaskiner.

(Sen kan det förstås vara kul att bygga själv, som hobby istället för att... tja, brygga öl eller skåda fåglar. :) )

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Inlägg av Niklas Elste »

ring http://www.lspshop.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
och goja lite med honom där finns det mer än väl med kunskap upplevde jag det som

Robert Ahlgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 11:21
Presentation: jobbar som dj är 33år spelar all sorters musik. men föredrar att spela rnb o hiphop

Re: Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Inlägg av Robert Ahlgren »

Mikael Thieme skrev:Tyvärr, jag har ingen konkret input i frågan.

Tänkte bara tipsa om att du kanske skulle kunna få fler uppslag och råd kring dina byggplaner om du tittar runt på hifi- eller bilstereoforum. (Eller om det finns speciella DJ-forum - jag vet inte.) Där finns en mer levande kultur kring att bygga själv - inom professionell PA-teknik förekom det oftare för 30-40 år sedan men sedan branschen professionaliserats och kraven höjts på tillförlitlighet, prestanda, reproducerbarhet, säkerhet mm är det få som håller på med det idag. Det är inte tillräckligt billigt om det behöver bli bra, och blir inte tillräckligt bra om det behöver vara billigt. Bra komponenter kostar, och det gör ju arbetstid också. Och snickerimaskiner.

(Sen kan det förstås vara kul att bygga själv, som hobby istället för att... tja, brygga öl eller skåda fåglar. :) )

Bra skrivet håller med, har en del aktivt oxå blir mer som ett hobby projekt men ändå nytta med nöje:)

Robert Ahlgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 11:21
Presentation: jobbar som dj är 33år spelar all sorters musik. men föredrar att spela rnb o hiphop

Re: Midbas eller vanlig bas element till fullrange

Inlägg av Robert Ahlgren »

Niklas Elste skrev:ring http://www.lspshop.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
och goja lite med honom där finns det mer än väl med kunskap upplevde jag det som

Tack blir o ringa runt lite

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster