Horn Electro Voice evm 12l oem

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Marcus Walfridsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 03 mar 2016, 22:03
Presentation: Mackillas Surfshack. Jag är gammal DJ som är såld på reggae. Har gjort ordning ett surfshack med en reggaebar i ladan 5 min från surfvågorna på västkusten.

Horn Electro Voice evm 12l oem

Inlägg av Marcus Walfridsson »

Hej!

Jag har fyra hornlådor med E-V EVM 12l oem midbasar 8Ohm i. har haft dem i ca 15 år och de spelar så bra de kan.
Vet att elementen är väldigt omtyckta gitarrkabinett men ska passa bra i hornlådor med.

Till Grejen. Hornen är stora som as som horn ska vara och är ej frontmonterade utan elementen sitter på sidan, av någon anledning. De är också halvtaskigt byggda och jag funderar på att bygga nya lådor till dem för att få ut det jag bör ur elementen.

Jag har hittat parametrarna för elementen men dessvärre ej rekommenderad volym. Fick ut nåt på 83 liter någonstans. kan det stämma?
Öppen för förslag till lådor, gärna 2x12 ej sluten. vill få ut tung bas för reggae och dans i festladan.
Tack på förhand / Marcus Walfridsson

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Horn Electro Voice evm 12l oem

Inlägg av Niklas Elste »

Nu är jag ingen expert men ett hornelement jobbar inte så bra i annat än just hornlådor

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Horn Electro Voice evm 12l oem

Inlägg av Johan Fälth »

Jag får dessvärre inte ihop ekvationen 12" gitarrelement och Djupbas. Dom borde ta slut nånstans runt 50hz
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster