Utomhushögtalare/ Plastlåda

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Utomhushögtalare/ Plastlåda

Inlägg av Stefan Larsson »

Tjenare.
Då är det dags för nästa produktfråga. Denna gången rör det högtalare avsedda för montage utomhus.
Lådorna kommer sitta i taket ovanför en entré till en idrottsanläggning, Alltså inte vara i kontakt med direkt regn.
Jag är den som tycker att högtalare skall vara i trä och plast hör hemma i leksaker. Vad säger ni andra, En trälåda med skyddande färg, typ warnex och galler med frontskum? Hade ni monterat en sån låda utomhus eller det är plast som gäller? och vilka låter då bra?
Ha det fint! mvh Stefan

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Utomhushögtalare/ Plastlåda

Inlägg av Jonas Areskough »

Det finns väldigt mycket som låter riktigt bra som är gjort i plast, och ska det bara andvänds som speaker ljud så blir utbudet större. Comunity har en rätt vass varians som levererat riktigt bra, som även är ip klassad, tror jbl har den typen med, och säkerligen många med dom.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Utomhushögtalare/ Plastlåda

Inlägg av Mikael Thieme »

Nej, det skulle krävas nåt extraordinärt för att jag skulle permanentmontera en trälåda utomhus av egen fri vilja. Det finns produkter som är konstruerade specifikt för att klara väder och vind under lång tid, titta på de produktsegmenten från exempelvis Bose, JBL, RCF m fl. *tummen upp vänster*

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Utomhushögtalare/ Plastlåda

Inlägg av Stefan Larsson »

Hej och Jag ber innerligt om ursäkt, hade helt glömt bort att jag bett om råd för dem här högtalarna. Jag har nu offererat pris för Electrovoice zx1-100. En Högtalare som på pappret ser väldigt intressant ut, både gällande frekvensgång, spridning och ljudtryck för lådans storlek.
Är det någon som provat denna som kan ge ett uttalande?
Som jag skrev, ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare.
Mvh.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster