jbl rigg och crown steg inställningar

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Staffan Gustafsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 21:12
Presentation: Dj som lekt runt med ljud och ljus i 20 år både i Sverige och utomlands

jbl rigg och crown steg inställningar

Inlägg av Staffan Gustafsson »

Hejsan jag skulle vilja höra hur ni tycker jag ska ställa in och köra grejerna
det jag har i högtalare är
4st jbl 932
4st jbl 718

steg jag har som jag kan använda mig av är
2st crown xti 6002
1st lab 4000
1st RAM BUX 3.4

dom stegen har jag så vad tycker ni jag ska använda för att få ut så mycket av riggen som möjligt ?


har kört innan med bara crown stegen och då ett till bas steg och ett till topp steg men är ej nöjd med inställningarna och då tänkte om det blir bättre att sätta in ett steg till kanske i riggen

har ni några bra inställningar att dela med er av till crown stegen?

Någon som har en trådlös dongel till stegen att sälja ?

samt vet ni något bra ställe som kan fixa mitt andra ram bux 3.4 i örebro trakten?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: jbl rigg och crown steg inställningar

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag skulle kunna byta in dina XTI mot ett Crown I-Tech 8000. Då får du lite med att köra med

Du borde klara dig på Lab och Crown då

Staffan Gustafsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 21:12
Presentation: Dj som lekt runt med ljud och ljus i 20 år både i Sverige och utomlands

Re: jbl rigg och crown steg inställningar

Inlägg av Staffan Gustafsson »

blir väll inte nå större skillnad om jag bryggar mina crown och sedan kör med lab oxå ?
som att köra med i tech 8000 och leb steget
(crown stegen är ca 6 mån gamla)

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: jbl rigg och crown steg inställningar

Inlägg av Johan Fälth »

Itech-steg gör under på denna rigg. XTI-serien går inte jämföra med Itech.

Har du pengar så skall du köpa Itech-HD. VRX på den nya V5-processeringen är fantastiskt.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Åke Paulsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 275
Blev medlem: lör 16 maj 2009, 12:57
Presentation: Kör ljud och ljus halvprofessionellt på Åke Paulsson Media.
Ort: Västerås

Re: jbl rigg och crown steg inställningar

Inlägg av Åke Paulsson »

Staffan: Jag har också en VRX rigg, 932 och 718 och jag använder Crown XTI 6002 för topparna med de inställningar som Crown/JBL har på sin hemsida för nedladdning. Jag kör 2-3 932/sida och jag brukar börja med att ställa brytarna på baksidan på -3/0/+3 sedan använder jag de färdiga inställningarna för XTI 6002, men bara de för ST (Short Throw). Tre olika program för 1-3 932. Basarna går med några QSC 3602 steg och med rekomenderade inställningar för EQ och delning. När det är gjort använder jag öronen och den paramatriska EQ:n på mixerbordet för att ställa grundljudet som jag vill ha det vilket ofta innebär en sänkning vid 2Khz med 4 db.
Det är lätt att få 932:ornat att låta hårda i toppen när men vrider på tycker jag och jag skulle gärna testa ett HD-steg, men har tyvärr inte hittat något för en peng jag kan betala. (Ni om använder HD steg, kan ni beskriva förändringen, jag har letat igenom "hela" internet utan att hitta någon test.)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster