Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tobbe Friberg skrev:Diggiloo har väl egen produktion??
Jodå. Challe Kjöbek på system, Chrille Sjöblom tillsammans med Patrik Vadhannuheter på foh och Janne Grundström på monitor.
Morgan gjorde säkert något partytält i närheten eller så. Det är ofta en hel del som händer runtomkring själva Diggiloogiget.
Jo tack jag vet.........
Jag gjorde premiären i Ronneby isf Janne Grundström som var tvungen att vara ledig.
Det var därför jag tyckte det lät konstigt att han hade hyrt in extra saker till DIggiloo.
Presentation: Ljud och ljustekniker. Jobbat i branchen i ca 20 år. Började som dom flesta som DJ/dyligt när jag var 15 år. När jag var 18 flyttade jag ifrån Gotland till Stockholm. Började jobba på div firmor och krogar som frilanstekniker. Sen tröttnade jag på storstan. Flyttade utomlands och började köra ljud på Hotel. När jag kom hem var det turné. Är numera fast anställd sen 6 år tillbaks på Fegge&Mattes.
ja precis körde på en egen scen utanför anrenan starlight mobila scen. så inget "tält" vi hadde ca 3000 i publiken innan diggelo och lite mindre efter... tyckte det var lite välmycke ballader iår på diggelo. vad jag såg så körde dom på meyer på stora scen och dom hadde 36 st WL mickar..... lite overkill.. när bandet står still mm.
Morgan Juvheden skrev:ja precis körde på en egen scen utanför anrenan starlight mobila scen. så inget "tält" vi hadde ca 3000 i publiken innan diggelo och lite mindre efter... tyckte det var lite välmycke ballader iår på diggelo. vad jag såg så körde dom på meyer på stora scen och dom hadde 36 st WL mickar..... lite overkill.. när bandet står still mm.
Dom/vi körde inte 36 WL mikrofoner för att det var häftigt.
Kommer inte ihåg om det var 36 st exakt men dom som hade WL/IEM hade det för att det behövdes.
Har man så mycket WL, oavsett produktion, har man inte det bara för att det är häftigt med ett stort WL-rack (vilket det är), utan för att produktionen kräver det. Mina 22 kanaler när jag höll i SpexSM var antalet jag hade lyckats förhandla mig NER till med produktionerna.
Presentation: Ljud och ljustekniker. Jobbat i branchen i ca 20 år. Började som dom flesta som DJ/dyligt när jag var 15 år. När jag var 18 flyttade jag ifrån Gotland till Stockholm. Började jobba på div firmor och krogar som frilanstekniker. Sen tröttnade jag på storstan. Flyttade utomlands och började köra ljud på Hotel. När jag kom hem var det turné. Är numera fast anställd sen 6 år tillbaks på Fegge&Mattes.
hej
menar då inte att dete ska vara häftigt.. hadde kontakt med deras WL/INEAR tekniker eftersom jag själv då körde massa WL mickar på våran scen.Han sa iallfall att dom hadde 36st system igång och 3 st inear system..
tyckte det kändes overkill när man satt där och såg mm.. för dom är ju inte 36 artister precis
men men alla kör vi då olika känner en tekniker som kör ALLT trådlöst,,, menar då allt... trummor mm.. skulle då själv aldrig göra det.Mer som kan strula mm.. ja snart bär det av till Örebro och gig på convetum.
SKa köra på deras PA blir nog bra... hade--
Min filosofi när det gäller radiosändare som hanteras av "The alleged Talent" är "Helst inte, om jag får be." Man har det för att man måste. En Sennheiser EM1046 som tar emot från en SK50 under optimala förhållanden kostar runt 30tkr per kanal, och är nästan lika bra som en mikrofonkabel för 450:-. Men det är ju grundskolans PA-kurs. Att ha trummorna över radio verkar minst sagt olämpligt, ja.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Att en produktion kräver en massa WL kan ju ofta vara resultatet av att någon faktiskt tycker att det är häftigt. Dock sällan ljudteknikerna... Ett argument som brukar fungera IMHO är att förklara sårbarheten för den som ivrar för WL; att vem som helst i närheten av arenan/scenen/studion utan minsta egen risk och utan större investering än en billig begagnad beltpack av dålig kvalitet kan omintetgöra hela produktionen bara för skojs skull och helt utan egen risk.