KRÄM-acoustics

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Tobbe Friberg skrev:Diggiloo har väl egen produktion??
Jodå. Challe Kjöbek på system, Chrille Sjöblom tillsammans med Patrik Vadhannuheter på foh och Janne Grundström på monitor.

Morgan gjorde säkert något partytält i närheten eller så. Det är ofta en hel del som händer runtomkring själva Diggiloogiget.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

David Wennberg skrev:
Tobbe Friberg skrev:Diggiloo har väl egen produktion??
Jodå. Challe Kjöbek på system, Chrille Sjöblom tillsammans med Patrik Vadhannuheter på foh och Janne Grundström på monitor.

Morgan gjorde säkert något partytält i närheten eller så. Det är ofta en hel del som händer runtomkring själva Diggiloogiget.
Jo tack jag vet.........
Jag gjorde premiären i Ronneby isf Janne Grundström som var tvungen att vara ledig.
Det var därför jag tyckte det lät konstigt att han hade hyrt in extra saker till DIggiloo.
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

...så varför frågade du då? :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

David Wennberg skrev:...så varför frågade du då? :)
Därför att jag tyckte det lät konstigt att han hade supply till DIggiloo.....
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Morgan Juvheden
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 11:33
Presentation: Ljud och ljustekniker.
Jobbat i branchen i ca 20 år.
Började som dom flesta som DJ/dyligt när jag var 15 år.
När jag var 18 flyttade jag ifrån Gotland till Stockholm.
Började jobba på div firmor och krogar som frilanstekniker.
Sen tröttnade jag på storstan.
Flyttade utomlands och började köra ljud på Hotel.
När jag kom hem var det turné.
Är numera fast anställd sen 6 år tillbaks på Fegge&Mattes.
Kontakt:

Inlägg av Morgan Juvheden »

ja precis körde på en egen scen utanför anrenan starlight mobila scen. så inget "tält" vi hadde ca 3000 i publiken innan diggelo och lite mindre efter... tyckte det var lite välmycke ballader iår på diggelo. :) vad jag såg så körde dom på meyer på stora scen och dom hadde 36 st WL mickar..... lite overkill.. när bandet står still mm.

Bengt Norling
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 727
Blev medlem: ons 07 jan 2004, 01:00
Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.

D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80

Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4

Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2

Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24

Midas: Pro2, M32, DL251,

Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000
Ort: Leksand

Inlägg av Bengt Norling »

Vi körde oxå en sidoscen på diggeloo i sälen, mindre sådan med lite nexo alpha och blinkande lampor. Inget WL pga någon "annan" hade många igång =).

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Morgan Juvheden skrev:ja precis körde på en egen scen utanför anrenan starlight mobila scen. så inget "tält" vi hadde ca 3000 i publiken innan diggelo och lite mindre efter... tyckte det var lite välmycke ballader iår på diggelo. :) vad jag såg så körde dom på meyer på stora scen och dom hadde 36 st WL mickar..... lite overkill.. när bandet står still mm.
Dom/vi körde inte 36 WL mikrofoner för att det var häftigt.
Kommer inte ihåg om det var 36 st exakt men dom som hade WL/IEM hade det för att det behövdes.
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Har man så mycket WL, oavsett produktion, har man inte det bara för att det är häftigt med ett stort WL-rack (vilket det är), utan för att produktionen kräver det. Mina 22 kanaler när jag höll i SpexSM var antalet jag hade lyckats förhandla mig NER till med produktionerna.
"This is the updated input list"

Morgan Juvheden
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 11:33
Presentation: Ljud och ljustekniker.
Jobbat i branchen i ca 20 år.
Började som dom flesta som DJ/dyligt när jag var 15 år.
När jag var 18 flyttade jag ifrån Gotland till Stockholm.
Började jobba på div firmor och krogar som frilanstekniker.
Sen tröttnade jag på storstan.
Flyttade utomlands och började köra ljud på Hotel.
När jag kom hem var det turné.
Är numera fast anställd sen 6 år tillbaks på Fegge&Mattes.
Kontakt:

Inlägg av Morgan Juvheden »

hej
menar då inte att dete ska vara häftigt.. hadde kontakt med deras WL/INEAR tekniker eftersom jag själv då körde massa WL mickar på våran scen.Han sa iallfall att dom hadde 36st system igång och 3 st inear system..

tyckte det kändes overkill när man satt där och såg mm.. för dom är ju inte 36 artister precis :)
men men alla kör vi då olika känner en tekniker som kör ALLT trådlöst,,, menar då allt... trummor mm.. skulle då själv aldrig göra det.Mer som kan strula mm.. ja snart bär det av till Örebro och gig på convetum.
SKa köra på deras PA blir nog bra... hade--

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Min filosofi när det gäller radiosändare som hanteras av "The alleged Talent" är "Helst inte, om jag får be." Man har det för att man måste. En Sennheiser EM1046 som tar emot från en SK50 under optimala förhållanden kostar runt 30tkr per kanal, och är nästan lika bra som en mikrofonkabel för 450:-. Men det är ju grundskolans PA-kurs. Att ha trummorna över radio verkar minst sagt olämpligt, ja.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Inlägg av Mikael Thieme »

Att en produktion kräver en massa WL kan ju ofta vara resultatet av att någon faktiskt tycker att det är häftigt. Dock sällan ljudteknikerna... :) Ett argument som brukar fungera IMHO är att förklara sårbarheten för den som ivrar för WL; att vem som helst i närheten av arenan/scenen/studion utan minsta egen risk och utan större investering än en billig begagnad beltpack av dålig kvalitet kan omintetgöra hela produktionen bara för skojs skull och helt utan egen risk.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster