Vinterförvaring av (Aktiva)högtalare

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Henrik Källsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 93
Blev medlem: tis 04 nov 2008, 00:23

Vinterförvaring av (Aktiva)högtalare

Inlägg av Henrik Källsson »

Hej
Tänkte höra ang detta med Vinterförvaring av högtalare, aktiva sådana.

Det är så att jag har ett förråd där jag förvarar mina högtalare, nu har det varit så kallt så att temperaturen där inne har krupit under nollan, som mest -3,5 grader.

Nu till min fråga, hur allvarligt är detta, kan det bli problem med elektronik eller högtalarkonerna?

Jag kommer inte köra de så här kallt utan när jag tar fram det igen så kommer det vara rumstemp innan jag kör igång grejerna.

Jag har en annan del, där det är lite varmare, runt 2 grader plus. Är det värt att flytta över åbäkena dit?

Det det rör sig om är:
http://www.renkus-heinz.com/loudspeaker ... tstx4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
och ett par dubbel 18", passiva.

MVH Henrik

Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: Vinterförvaring av (Aktiva)högtalare

Inlägg av Krister Uddén »

Henrik Källsson skrev:Hej
Tänkte höra ang detta med Vinterförvaring av högtalare, aktiva sådana.

Det är så att jag har ett förråd där jag förvarar mina högtalare, nu har det varit så kallt så att temperaturen där inne har krupit under nollan, som mest -3,5 grader.

Nu till min fråga, hur allvarligt är detta, kan det bli problem med elektronik eller högtalarkonerna?

Jag kommer inte köra de så här kallt utan när jag tar fram det igen så kommer det vara rumstemp innan jag kör igång grejerna.

Jag har en annan del, där det är lite varmare, runt 2 grader plus. Är det värt att flytta över åbäkena dit?

Det det rör sig om är:
http://www.renkus-heinz.com/loudspeaker ... tstx4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
och ett par dubbel 18", passiva.

MVH Henrik
Är inte temperaturen, utan förändringarnaoch fuktigheten som oroar mig.

Henrik Källsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 93
Blev medlem: tis 04 nov 2008, 00:23

Re: Vinterförvaring av (Aktiva)högtalare

Inlägg av Henrik Källsson »

Ja, det var samma sak som jag tänkte.
Det är inte fuktigt där och relativt stabil temperatur, så det borde inte vara några problem då.

Tack för ditt svar Krister!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster