Ljussättning utan massor med ström

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Ljussättning utan massor med ström

Inlägg av Jakob Carlsson »

Sitter och funderar på ljusrigg för nästa års Ung på Scen (www.ungilund.se/turbulens) men kan inte komma på vad man ska köra med, förra året var det bara rörligt + frontlight men det kändes rörigt på scenen.

En liten nackdel är att det finns 63A totalt som ska räcka till ALLT den dagen, även lite lampor i småtält och så samt ljud, ljudet går på 16A och ljuset ska gå på nästan allt det andra.

Hur skulle ni plocka ihop en ljusrigg för den strömförbrukningen, behöver alla tips jag kan få, jag vill ha 2 sixbars men är samtidigt inte riktigt beredd på att lägga 16A på bara det.

Scenen innan det började: http://ungpascen.bilddagboken.se/p/show ... &currimg=0
Scenen med publik framför: http://ungpascen.bilddagboken.se/p/show ... currimg=21

Var en kompis som ljussatte den i våras men alla kände att det blev för mycket med allt det rörliga.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Det har ju ingenting med det rörliga i sig att göra. Det ligger ju helt i opperatören/programerarens händer. Bara för att lampan kan snurra sina gobos i 300knyck och kan snurra fort som fan så behöver man inte göra det! Less i more, scenen ser ju ut att vara riktigt vidrig att jobba med.