Lena PH & Orup

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Lena PH & Orup

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag var på China teatern i veckan å såg Lenas och Orups show, vart riktigt impad av ljuset....skit enkelt men snyggt!
4st följen, 20st VL kanske mod. 3000 :wink: ett antal profiler, lite små effektlampor runt podier samt 4st vita skärmar, säkert 10m hög med bakljus. Kanske en å annan lampa till. :)

Är det någon som vet hur dom bytte färg på skärmarna i bak-kant...Snabba byten, snygga färger :D Kan det vara Led?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Kul att det var snyggt, hur var gigget i övrigt och viktigast av allt hur lät det?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ja det var en bra show...bra med humor å bra snack! Japaner som gjorde kareoke, :D Ljudet var ruggit bra! Riktigt bra balans å njudnivå! Det var ett Nexo GeoT samt d&b lådor som fronfill

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Jag var på China teatern i veckan å såg Lenas och Orups show, vart riktigt impad av ljuset....skit enkelt men snyggt!
4st följen, 20st VL kanske mod. 3000 Wink ett antal profiler, lite små effektlampor runt podier samt 4st vita skärmar, säkert 10m hög med bakljus. Kanske en å annan lampa till. Smile

Är det någon som vet hur dom bytte färg på skärmarna i bak-kant...Snabba byten, snygga färger Very Happy Kan det vara Led?
Hej Nicke. Det är VL2500Spot och Vl2500Wash som sitter på China. Palle Palmé har ljussatt och programerat, Armaturen som används till att byta färg på skärmarna är SGM Ribalta. Förmodligen den just nu bästa ledarmaturen som finns till rimliga pengar och tar DMX. UASL leverar ljud och ljus.

Tror det är Fredrik Martinsson som sitter och mixar ljud på China, Rätta mig gärna om jag har fel någon. Men BRA låter det...

Mvh
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Du har nog mer koll än jag! :D Jag var endast där som gäst å satt i salongen å tittade runt....

Men bra jobbat av programerare å tekniker.

Så det var SGM....Dom var riktigt snabba å ljusstarka. Gissar att det var 2st uppe å 2st nere på varje skärm

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster