3Ds Max???

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

3Ds Max???

Inlägg av Sebastian Silvén »

Hallå!

Min fråga gäller ovanstående program:

Finns det färdiga mallar eller vad det heter på t.ex trussar, människor och sådana saker som ofta kommer upp i våran branch är ganska ny på programmet och jobbar på att lära mig :D

Tacksam för svar

// M.v.h Sibbe

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

3DS Max är ju ett fullvärdigt 3D grafik program. Det är inte gjort för ljussättning. DVS. Alla trussar, och lampor mm måste du tillverka själv. Däremot finns ju WYSIWYG som kanske är mer vad du tänkt dig. Där är allt klart och det är ungefär liknande rendreringsmotor somtill 3DSMax. För allt annat med 3D är 3DSMax bra, men inte som ljusvisualisering.

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Hej,

Du kan ju alltid kolla in http://www.espvision.com/plugins.htm
Vet inte riktigt hur det funkar, men det är nån slags plugin till 3Ds.

Bullen

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: ons 04 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

Utan att varken rekommendera eller avråda så kan jag svara på frågan enligt följande:

Ja, det finns färdiga mallar på trussar, scenpodier, människor instrumet och så vidare i och med att 3Ds kan importera dwg och dxf. Både 3Ds och Autocad kommer ju idag från samma tillverkare så integrationen är hyffat bra.

Dessa mallar ingår dock inte i 3Ds, utan måste köpas separat.
Ett alternativ är som Bullen skrev ESP-vision pluginen, så får du både mallar och en visualiserare på köpet som heter duga.

/Nicklas

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster