Capture

Här kan du diskutera ljussättning av scener mm.
Johan Ohlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 09 maj 2005, 01:00
Ort: Linköping

Capture

Inlägg av Johan Ohlsson »

Snart dags för spex igen och i år har vi fått en licens av Capture 3.0 att leka med.

Är det någon som har erfarenhet av detta program? Första problemet vi ska ta itu med blir ju att plotta upp scenen. Tyvärr är ju inte själva ritningsfunktionerna så bra i Capture om man inte bara ska rita en fyrkantig låda till scen och jag har heller inte hittat något annat (gratis-) program som har kunnat exportera något som varit importerbart i Capture. Hur är det tänkt att man ska rita sina scener?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag ska gå och kika på Tsarligt begär om några dagar har jag tänkt. Är det du som gör ljus som man ska skylla på om det är dåligt? :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Johan Ohlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 09 maj 2005, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av Johan Ohlsson »

He, he... Näe, jag ska göra ljus åt "det andra spexet", www.holgerspexet.com

Larson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 17 feb 2005, 01:00
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Larson »

Har du fortfarande frågor om Capture så hör av dig. Vi har det i vår studio så jag har lite koll. All min kontaktinfo finns på www.soundlite.se
Där finns även ett par bilder på hur det kan se ut efter ett par minuters ritande.

Johan Ohlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 09 maj 2005, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av Johan Ohlsson »

Ja, jag har en fråga... Hur stänger man av lager? Det kan väl inte vara så att man inte kan det?!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Joppe: Vad säger manualen?

mvh
D
KISS. Keep It Simple Stupid.

Johan Ohlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 09 maj 2005, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av Johan Ohlsson »

Om det hade funnits en manual* så hade jag läst den, men nu finns det bara en minimal hjälpfil som beskriver hur man hänger upp och tänder en lampa.

* Nej, jag har inte piratkopierat det utan helt lagligt fått en licens.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Joppe: Det var inte meningen att beskylla dig för piratkopierande, verkligen inte, trodde bara att ett sånt där program hade med en manual eller åtminstone en rejäl tutorial. Har de andra visualatorerna det?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Mikael Ekström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 03 jul 2004, 01:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mikael Ekström »

Besök Capture's hemsida och hör av dig till dom via deras info där så ska du se att dom hjälper dig med alla problem. Väldigt duktiga och trevliga.

Ingen erfarenhet av 3.0 men den nya 2005 versionen är väldigt lätthanterad och simpel men ändå kraftfull och trevlig.
Mikael Ekström
Ljustekniker

Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås

070 - 363 94 97
021 -­ 10 33 70

Johan Ohlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 09 maj 2005, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av Johan Ohlsson »

Ingen fara Dawen, jag känner mig inte beskylld, tänkte bara det var bäst att påpeka (vi fick licensen gratis, så jag håller med om att de är trevliga!).

Jag har mailat dem, men har inte fått svar på den frågan. Får kanske göra ett nytt försök. Pratade med honom på LLB, men jag har inte lyckats hitta de alternativ han pratade om.

En av de nya features:arna i Capture 2005 ska vara att det ska finnas en manual om jag har förstått det hela rätt =)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 51 och 0 gäster