Pålitliga tillverkare?

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Niklas Hansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:15

Inlägg av Niklas Hansson »

Ja barrels är ju mycket fina men då ska de också vara av kvalité för att lämna en någorlunda fin ljusshow. Som JBsystems iRock (tror jag de heter), på exempelfilmen fungerar de skitbra tillsammans tycker jag! Men antar att där varit mycket programmering till den showen.
Så jag har en idé om att skaffa två scanners och komplettera med antingen två scanners till eller två barrels så småningom. Men jag kan inte bestämma mig ännu :) Kan meddela att jag aktivt kollar igenom både blocket och tradera dagligen efter utrustning!
Jag har bara sett filmer på Martins T-rex:ar och stämmer det att de "står still" ? Så det liknar en moonflower effekt?

Rök? Jag har en liten 1000-wattare som fungerar fint :)

Kan tillägga att vi använder Alto's Elvis 15" som toppar i bandet och de fungerar fint! Har hängt med på åtskilliga gig och har levererat mycket fint ljud för den lilla summan de kostade oss.
Senast redigerad av 1 Niklas Hansson, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

Jo elvis lådorna har presterat bra såvitt jag vet

Däremot ett annat märke som i inte är kul är "s_s_d_n"
Har haft kunder som har knekt ellement på ellement
diskanterna går jämt
Det värsta var när en snubbe hadde lyckats bränna så totallt att även "delnings filtret" och anslutnings Plaststycket på baksidan Branupp/smälte

iövrigt riktigt stabila lådor
vi bytte element i ett par och det funkar riktigt bra att slänga ut på discon

Tyvärr vet jag inget om t-rex

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Niklas Hansson skrev: Jag har bara sett filmer på Martins T-rex:ar och stämmer det att de "står still" ? Så det liknar en moonflower effekt?
Nja, inte exakt. Den har en fyrdelad spegel som roterar så strålarna flyttar på sig.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Niklas:
jag har ingen koll på alto-modellerna, är ärligt inte intresserad. noterade bara att rattarna och ingångarna satt exakt likadant som på maxx.
vad gäller img stageline så har de garanterat kopierat designen på nån dyrare låda för att folk ska känna igen den och köpa den.

jag gillar inte de nyare billiga märkena. behringer och mackie m fl har ju på nåt sätt förtjänat sin plats eftersom de funnits så hemskt länge, men jag har inte mycket till övers för jjlabs, alto och alla thomans märken osv. det känns som att de bara svämmar över marknaden med skräp som blir osäljbart sen. jag tycker begmarknaden blivit sämre de senaste åren. det här är förstås min högst privata åsikt, naturligtvis måste folk få sälja och köpa vad de vill.

det är inte bara för uthyrarnas skull man bör äga, utan för sin egen också. om du tar betalt för ditt arbete + brutto på utrustningen så tjänar du ju faktiskt pengar på att hyra. grejerna ska va ute hemskt mycket innan det bär sig att äga dem själv, med allt va det innebär i underhåll, lager och kompletteringar. du levererar grejer av bra kvalitet till kunden och dessutom ger det ofta ett utökat kontaktnät att samarbeta med andra firmor.

det bästa är att äga ett basutbud av saker man använder hemskt mycket och hyra resten. jag önskar att jag hade gjort så från början.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

OT: Det är ju inte bara prylarna som kostar. Kringutrustningen kostar väldigt mycketr, mer än vad man tror. Ta även med det i beräkningen när du investerar.

När det gäller kabel, finns bara ett råd. Köp det bästa! Snåla inte!
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Niklas Elste skrev:Jo elvis lådorna har presterat bra såvitt jag vet

Däremot ett annat märke som i inte är kul är "s_s_d_n"
Har haft kunder som har knekt ellement på ellement
diskanterna går jämt
Det värsta var när en snubbe hadde lyckats bränna så totallt att även "delnings filtret" och anslutnings Plaststycket på baksidan Branupp/smälte

iövrigt riktigt stabila lådor
vi bytte element i ett par och det funkar riktigt bra att slänga ut på discon

Tyvärr vet jag inget om t-rex
Niklas:

Kan du inte läsa igenom dina poster innan du trycker på "Skicka"? Det är näst intill oläsbart även om man verkligen vill och försöker förstå.
Senast redigerad av 1 Per Johanson, redigerad totalt 0 gånger.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

Sorry jag är dålig på att stava men jag kan bara hitta ett möjligt stavfel
(knäkt/knekt)

Men jag vet att jag är fenumenal på att stava fel :lol:

(i skolan så tästade vi och jag stavar så att inget dataprogram kan tyda det)

Och ja jag brukar läsa igenom alla inlägg men jag ser oftast inte alla fel.

Till baka till ämnet,
Ja lampor var det.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Niklas Elste skrev:Sorry jag är dålig på att stava men jag kan bara hitta ett möjligt stavfel
(knäkt/knekt)

Men jag vet att jag är fenumenal på att stava fel :lol:

(i skolan så tästade vi och jag stavar så att inget dataprogram kan tyda det)

Och ja jag brukar läsa igenom alla inlägg men jag ser oftast inte alla fel.

Till baka till ämnet,
Ja lampor var det.
Off topic: Massvis med stavfel där... Ett tips är att exempelvis använda Firefox och rättstavningsfunktionen där...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

Vart då i FF?

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Niklas Elste skrev:Vart då i FF?
Verktyg -> Inställningar... -> Avancerat så finns det en kryssruta där...


Sen för att rättstavningen ska fungera i alla typer av textrutor hittade jag en liten guide (på engelska):

1. Open Firefox 3.

2. In the Location Bar, input about:config.

3. Click to get past the warning message that appears.

4. Locate the Preference Name layout.spellcheckDefault.

5. Double-click it and change the value to 2.




Ifall det fortfarande inte fungerar får man installera en addon: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3064
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst