Prisvärd laser?

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 21 mar 2006, 10:04
Ort: Herrljunga
Kontakt:

Prisvärd laser?

Inlägg av Anders Alavik »

Vi är på jakt efter en eller två snygga lasrar...

Det skall ju inte vara billigast tänkbara men dom få samtidigt inte vara svindyra...

Den bör vara dmx styrd alternativt datorstyrd....

Tanken är att den skall sitta i vår bef. rigg med 8 robe scans och två robe mh..

Den skall vara smidig och lätt riggad då riggen inte står mer än en dag eller två på samma ställe.. och mitt inatten när man riggar ner är det inte kul men jobbiga grejjer...


någon som har några förslag?
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se
---------------------------------------

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Nu vet jag inte vilken prisklass eller styrka du är ute efter, men de ja har snackat med som har provat denna:
http://www.pam-pro.se/products.php?cid=133&pid=2575
...är väldigt nöjda med vad dom fått för pengarna...
-+> www.ell.nu <+-

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Kolla med Micke Israelsson han har något laserhuvud som är inbyggt i en rörlig lampa.

Han kan väldigt mycket om laser.

http://www.lasershow.nu/

/Jocke
Jocke Hammar

Filip Lundkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 11:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Filip Lundkvist »

Jag kan erbjuda samma laser som pam-pro fast till lägre pris ;-)
Har även samma modell med starkare dioder. Jag kan även erbjuda ILDA-anslutning som tillägg om man vill styra den via dator. Spana gärna in:
http://www.laserboy.se

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Kim Toivanen »

Filip Lundkvist skrev:Jag kan erbjuda samma laser som pam-pro fast till lägre pris ;-)
Priserna beror väll på vad man har för bra rabatter (om man några ö.h.t) hos respektive leverantör :)

Dock så är det intressant att du har den i 200 och 300mW utförande!
-+> www.ell.nu <+-

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Filip Lundkvist skrev:Jag kan erbjuda samma laser som pam-pro fast till lägre pris
Har även samma modell med starkare dioder. Jag kan även erbjuda ILDA-anslutning som tillägg om man vill styra den via dator. Spana gärna in:
http://www.laserboy.se
Med risk för att låte negativ eller liknande så tyckte jag hemsidan saknade information. tex flerfärgs lasrarna har du inte specat effekt per våglängd/färg etc. Annars vill jag likt föregående skribent påpeka att anlernativen du har på "The Frog" väcker intresse.

Intressant i övrigt :D

Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 21 mar 2006, 10:04
Ort: Herrljunga
Kontakt:

Inlägg av Anders Alavik »

efter en diskution med chefen så sa vi att nånstans i prisklassen 20-25k är lämpligt...

så är det nån som har flera förslag?
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se
---------------------------------------

Filip Lundkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 11:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Filip Lundkvist »

Daniel Madrid skrev:flerfärgs lasrarna har du inte specat effekt per våglängd/färg etc.
Ja det kanske kan vara intressant att lägga in mW/våglängd, åtminstone på de större modellerna. Är det någon mer info du saknar?

Filip Lundkvist
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 11:12
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Filip Lundkvist »

Anders Alavik skrev:efter en diskution med chefen så sa vi att nånstans i prisklassen 20-25k är lämpligt...

så är det nån som har flera förslag?
Om du inte är så intresserad av Dammsugaren/The Frog så finns det en annan modell; Beamie Pro. Den går att få i lägre styrkor vad som är listat på min hemsida t ex 200mW för 28000 ex moms.

Tycker dock att Dammsugaren låter som ett bra alternativ för er :)

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Filip Lundkvist skrev:
Daniel Madrid skrev:flerfärgs lasrarna har du inte specat effekt per våglängd/färg etc.
Ja det kanske kan vara intressant att lägga in mW/våglängd, åtminstone på de större modellerna. Är det någon mer info du saknar?
Skulle nog vilja se mer produktinfo med tanke på att det är ganska dyr aparatur och man vill nog ha ett bra underlag vid jämförelser med andra leverantörer. Bättre spec över produkterna och mer info om vad du har för service etc. Ska säga att jag hittat det jag själv letat efter ett tag på din sida men det tar jag via pm när det är dags...

Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 21 mar 2006, 10:04
Ort: Herrljunga
Kontakt:

Inlägg av Anders Alavik »

Ingen som har en Dammsugaren/The Frog i närheten av Herrljunga (allingsås/borås/skövde/skara/gbg) vore kul att se en sådan live...

En varriant vi har sprunnigt på är Elation Evulotion One. Den ser lite rolig ut.. Nån som har sett någon sådan live? Ett huvud skulle passa utmärkt då vi har en case med en plats över för just ett huvud... Och sen kan den vara smidig i andra sammanhang där man vill projeresra reklam över större ytor...
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se
---------------------------------------

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster