Strobprofil?

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Ljusapan
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 05 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Strobprofil?

Inlägg av Ljusapan »

Är det nån som känner till om det finns en strobprofil på marknaden? Alltså en ett stroboskop med egenskaperna hos en profilstrålkastare, eller en profilstrålkastare med strobeglödis...

Tacksam för svar!
///Apan

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Re: Strobprofil?

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Ljusapan skrev:Är det nån som känner till om det finns en strobprofil på marknaden? Alltså en ett stroboskop med egenskaperna hos en profilstrålkastare, eller en profilstrålkastare med strobeglödis...

Tacksam för svar!
///Apan
Det finns ju riktade stroboskop men jag tror ju knappast att det finns som profil med spadar. Vad ska du ha det till? En gång i tiden då Totalljud hade en kopierad katalog på gult papper med svartvita bilder fanns det ett strobb som hette Zig Zag som hade inbyggda program och någon spegel tror jag som var oerhört riktad. Vet ej om denna tillverkas längre.
Work sucks, send me on tour!

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

hmm.. Zig Zag produceras nog inte längre. Va ett tag sen man hörde något om den. Men det ända jag kan komma på är väl att använda det lite mera dyrare alternativet, moving Head Spotar. De ahr iof inte spadar men man kan iof ändra position på stroben. Men de e som sagt rätt dyra o kräver ju en del utrustning vid sidan av.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Det finns en armatur i form av PAR64 Shortnose som heter Strobe Pod... Triggas med 0-10V...

Firman jag jobbar för har haft fyra stycken, men om jag inte minns fel så har dom gått till försäljning.
//Magnus - Fegge & Mattes

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Queerdoo skrev:Det finns en armatur i form av PAR64 Shortnose som heter Strobe Pod... Triggas med 0-10V...

Firman jag jobbar för har haft fyra stycken, men om jag inte minns fel så har dom gått till försäljning.
Ja sådana finns ju oxå. Sist jag var nere i Malmö besökte jag Informationsteknik där och de hade just en sådan till salu. Var rätt gryma o kan nog vara rätt effektiva!
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Finns ett DMX strob som ska ha väldigt riktad stråle vid namn "Super Z"..
Listar på ca. 2900:- ink.

Användarvisningsbild
Soundsation
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 15 apr 2005, 01:00

Inlägg av Soundsation »

Tjena.

Visst fins denna Zig Zag för salg.
Novalight i Italia som produserar dom.

http://www.novalight.it/english/zig-zag.html

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Tror Spectra har Strobe-podar till salu
Jan P.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster