Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Har kan du diskutera strob, moonflowers, laser, skytrackers mm.
Fredrik Walett
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 15:29
Presentation: arbetar som tekniker åt eksjö kommun och frilansar åt olicka band i regionen..
Ort: Eksjö

Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Inlägg av Fredrik Walett »

Tjena

Martin Atomic 3000 vs Hungaroflash Quasar

Vilken är att föredra?
För och nackdelar?
Vilken är bäst på konstant vit ljus?
Eller finns det andra som är likvärdiga?

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Inlägg av Mattias Carlsson »

Martins är väl mer som har samt ha fler dmx kanaler och inbyggda program men jag kör mest mee hungaroflashtycker dem är grymma. Slår det mesta i ljusstyrka och intensiva blixtar samt är liten i formatet. Jag har både atomic och quasar. Jag använder mest själv quasar men efterfrågan på martin är större på hyran.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Inlägg av Jonas Larsson »

Atomicen dimmar väl ner något steg efter ett tag på fullt vitt ljus? Vet inte om det är samma på hungaro.

SGM Flasher 1,5 är ju också en variant, de kan lysa konstant en längre period utan att dimma ner. Det beror lite på vad man vill göra.

Se även: http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?f=18&t=672" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jonas - ljudoljus.net crew

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Inlägg av Mattias Carlsson »

Kör man hungaron på "turbo mode" dvs 6000 watt och 15000 watt då man blinda så måste den kyla ner ett tag innan du kan stroba igen, men efter ett tag lär man sig hur mycket och hur länge man kan blinda och så för dem inte ska måstye kyla ner, kör man på lägre effekt är nerkylnigstiden mycket kortare

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Martin Atomic vs Hungaroflash Quasar

Inlägg av Mattias Carlsson »

kan tillägga att nerkylningstiden dock inte är så jäckla lång ändå om man jämför med tex high end dataflash, just dataflasharna dock är det väldig skillnad på nedkylningstid beroende på vilken effekt man byglar dem ska ha. på starkaste effekt kan det va flera minuter, men då har dem inga fläktar eller så heller. hungaron ha dubbla fläktar i stroben

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster