DBX Driverack

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
BuffaloBengt
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 15 jan 2005, 01:00

DBX Driverack

Inlägg av BuffaloBengt »

Är det nån som haft prproblem med att det hängt sig och i så fall hur många gånger funderar på att köpa ett DBX Driverack eller en BSS minidrive

Bengt

Björn Smith
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: sön 09 nov 2003, 01:00
Ort: ålandsbåtens bar

driverack

Inlägg av Björn Smith »

ellu!

har endast lyckats 1 gång med en Driverack Pa, och de var under uppstart av den..

den starta men ingenting funka på den, så de blev reboot, sen funka de kalas! men som sagt har endast hänt 1 gång.

vet inte hur de är med bss..

/polkaz

Användarvisningsbild
Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 dec 2004, 01:00
Presentation: Före detta student i Linköping som jobbat med ljud och ljus i studentföreningen Forte. Har också jobbat ett par år som DJ på en av Linköpings studentkrogar. Numera färdigutbildad civilingenjör som bytt högtalare och DJ-ing mot datorer och programmering.
Ort: Stockholm

Re: DBX Driverack

Inlägg av Magnus Johansson »

BuffaloBengt skrev:Är det nån som haft prproblem med att det hängt sig och i så fall hur många gånger funderar på att köpa ett DBX Driverack eller en BSS minidrive

Bengt
Hos oss har vi kört DriveRack 260 i ca ett och ett halvt år och det har hittills fungerat bra hela tiden.

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Vi har haft en Minidrive installerad på en klubb med disco 2 ggr/vecka och live 1 kväll/vecka i 2 1/2 år och det enda som hänt var att displayen gick ner på halvfart i ljusstyrka för ett tag sen, men det var lätt åtgärdat. Mer intuitiv att hantera jämfört med DR. Låter bra. Kostar dock mer. Har aldrig hängt sig såvitt jag vet.

/H

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Johan skrev: Sist jag hörde en Minidrive lät det kasst! Det beror inte på BSSn dock ;-) Varje gång DJn höjde blev det mindre och mindre bas för då kom ljudteknikern och skrivade på volym-rattarna på basutgångarna för att undvika klipp :lol:
Konstigt att ljudteknikern inte använde sig av den inbyggda limitern istället...? SBS? EBKAC? :roll:

/H

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Herr ljusnisse, det kan inte ha varit så att denna ljudsnubbe hade en smula agnostisk inställning till denna nämnda skivvändare? 8)

Jag har iaf varit i den sitsen mer än en gång, även om det faktiskt finns ett väldigt stort antal väldigt duktiga plattsnurrare också.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Det är väl bara att instämma med vad herr Dawen skriver.
Även om jag nog missat det mesta av detta stora antal väldigt duktiga plattvändare :?

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Tycker också att DBX Driverack PA är bra.
Bss minidrive har mindre erfarenhet av så där vill jag inte yttra mig.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Har mest erfarenhet av DriveRack 480, som jag tycker är relativt intuitiv. Vad jag har hört om DRPA är att man tjänar en del på att välja storebror 260. Använt DRPA som dsp på några få gig.

Några mjukvaruproblem har jag inte hört något om alls.

Vad är det för grejor som processorn ska användas ihop med?
KISS. Keep It Simple Stupid.

BuffaloBengt
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 15 jan 2005, 01:00

Inlägg av BuffaloBengt »

Skall använda dom som aktiva filter i första hand i stället föe dom lab filter som sitter där nu lab 2000 x2 labb 1300 x 4

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster