Dela lab1200c

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Dela lab1200c

Inlägg av Elias Lothström »

Hej igen. Jag behöver mer hjälp.
Jag håller på att införskaffa ett nytt delningsfilter till ett system jag använder.
Det är ett lite mindre system drivet av ett lab1200c steg, som är ett fyrkanaligt steg, med två fyrpoliga speakon ut. Två poler på varje kanal.
Jag tänkte att jag skulle skaffa mig ett dbx-234xl delningsfilter och installera i racket, men så kom jag på.. Hur gör jag!? Hur och vart sätter jag filtret för att kunna dela signalen när jag bara använder ett steg? Dvs jag vill ha två kanaler bas och två kanaler high/mid. Förra filtret (celestion controller src mkII) löste det genom att ha ingångar för båda två, men det har de ju normalt sätt inte.

Hur göra?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Dela lab1200c

Inlägg av Nicke Löfgren »

Borde det inte funka på detta vis:


MixLeft-->input filter-->output High-->Lab input A-->Lab output A
...........................-->output Low-->Lab input B-->Lab output B

MixRight-->input filter-->output High-->Lab input C-->Lab output C
............................-->output Low-->Lab input D-->Lab output D

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: Dela lab1200c

Inlägg av Markus Hammerin »

Som Nicke säger:
MixLeft-->input 234 one-->output HIGH-->Lab input A-->Lab output A
..............................-->output LOW-->Lab input B-->Lab output A

MixRight-->input 234 two-->output HIGH-->Lab input C-->Lab output B
...............................-->output LOW-->Lab input D-->Lab output B

http://www.dbxpro.com/system/documents/ ... nualA2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://labgruppen.com/media/downloads/p ... Bspecs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var inte mitt fel!

Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 22:50
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Re: Dela lab1200c

Inlägg av Elias Lothström »

Tack!
Det var jag som fick tillfälligt hjärnsläpp och blandade ihop bakpanelerna på lab500an och 1200. Självklart gör man som ni säger. Jag fick för mig att jag bara hade input a+b men jag har ju c och d också.
Tack!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster