Bättre än driverack PA?

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Ronny Emanuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 13:38
Presentation: Är en kille från Närke med stort intresse av musik och ljudanläggningar. Har ett stort Pa som hemmastereo,där Dödsmetal manglas på hög volym...

Bättre än driverack PA?

Inlägg av Ronny Emanuelsson »

Har ett system som hemma stereo med B&C toppar,och B&C samt 18sound basar(18tbx100 samt 18lw1400)

Som delningsfilter har jag en DBx driverack Pa-
Undrar nu om det finns nån annan liknande burk som är bättre ljudmässigt?
Och som inte kostar multum heller helst.

Är tex driverack 260 bättre?

Andra förslag?

Ronny Emanuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 13:38
Presentation: Är en kille från Närke med stort intresse av musik och ljudanläggningar. Har ett stort Pa som hemmastereo,där Dödsmetal manglas på hög volym...

Re: Bättre än driverack PA?

Inlägg av Ronny Emanuelsson »

Är det verkligen ingen här som vet om tex Driverack 260 är bättre än Pa ljudmässigt?
Det är ju ändå ganska vanliga burkar.

Användarvisningsbild
Ragge Lundmark
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 09:42
Presentation: Jag heter Ragnar Lundmark och är född och uppväxt i Jokkmokk men bor sedan 1985 i Umeå. Har hållit på med musik och ljudteknik i över 30 år. Driver sen några år tillbaka en liten ljudfirma vid sidan om mitt ordinarie arbete.

Re: Bättre än driverack PA?

Inlägg av Ragge Lundmark »

Tjena! Gjorde för ett par år sen en A-B test mellan Driverack PA och Xilica DCP 3060. Fick ett helt nytt PA med Xilica'n. Fetare bas och renare och öppnare diskant. Har också jämfört Xilica'n med XTA 448 och jag tycker att, för det jag använder prylarna till, inte är värt pengarna att byta till XTA. (Ljudmässigt alltså). XTA'n kostar ju nästan 5 gånger så mycket.

Mvh Ragge
Ragge Lundmark
SoundEvent - "bra ljud & hör sen"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster