Problem med Behringer DCX2496

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Hans Grapenholm
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 05:55

Problem med Behringer DCX2496

Inlägg av Hans Grapenholm »

Skulle göra lite ljudjusteringar hos en kund igår. De har köpt in en Behringer Ultradrive DCX2496.
Kopplade upp min laptop via RS-232 in i burken.
Det var inga problem att koppla upp sig mot processorn.
Bärjade med att tanka över Behringers uppdateringa till burken.
Då låste sig skiten i uppstartsläget!
Nån som varit med om något liknande.
Har öppnat burken och inte lyckats hitta någon factory resert eller liknande.

Det enda possitiva jag kan säga om burken är att den inte skickade full signal ut på utgångarna när den kukade ur...

Patrik Albin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 26 dec 2008, 18:30

Inlägg av Patrik Albin »

"Kukade ur" är knappast en formulering som passar sig på offentliga fora!

Hur som helst - Behringer har en synnerligen väldokumenterad historia av att gå sönder - det finns inget annat som går sönder tillnärmelsevis lika mycket - det bästa är att gå till närmsta Behringer återförsäljare - säga dem att din meckapär gick sönder (inte att den kukade ur) - så får du en ny inom någon vecka. Sedan kan den också ev gå sönder, och då är det bara att gå tillbaka och få en till osv ... till slut har du en som funkar ... eller så har ett års garantin hunnit gå ut ...

Jag har haft ett dussin Behringer grejer av vilka cirka hälften pajade på olika sätt inom ett år ... bra faktiskt ty då fick jag nya enligt ovan som jag kunde sälja mycket enklare än om de vore använda ...

Lycka till mvh Patrik Albin

Patrik Albin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 26 dec 2008, 18:30

Inlägg av Patrik Albin »

Det kan tilläggas att det är ganska lätt att kolla in lite olika iternationella fora och där finna att nämnda DCX2496 av många uppfattas som låta konstigt - tex i mellanregistret (även då de fungerar) - en ganska märklig egenskap för en digital 2496 apparat.

Hans Grapenholm
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 05:55

Inlägg av Hans Grapenholm »

Tack Patrik!
Får be om ursäkt över mitt olämpliga ordval.
Som en liten förklaring så var jag arg och frustrerad eftersom jag redan innan jag pillade på produkten hade känslan: Undra hur länge den kommer att fungera.

Att den låter konstigt i mellanregistret är jag nog beredd att hålla med om.
Ersatte nämligen med en DriveRack PA (som inte heller är någon direkt höjdare). Topparna spelade i.a.f mycket snyggare redan från början med en helt rak kurva. Sen så är ju dock limitern i dbx'n under all kritik...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster