EV AC ONE processer, någon provat?

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Användarvisningsbild
Christer Aspman
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 okt 2006, 16:22
Ort: Göteborg

EV AC ONE processer, någon provat?

Inlägg av Christer Aspman »

EV AC ONE heter ett deln filter/processor. Jag funderar på att skaffa ett par SX300 som ersättare till suggorna jag släpar runt på nu. Jag gnällde på att det var taskig botten i dom och fick tipset att prova med en EV AC ONE. Inte helt gratis dock. Någon som provat den och tycker den är värd sina pengar? Jag ska alltså bara ha ngt som ger mer botten i SX300, jag har inget behov av filtret.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Finns det ingen botten i burkarna så går det inte att få fram det med nån processor heller. Det enda du gör är att äta upp allt headroom. Det är trots allt en rätt liten låda som inte är gjord för att ge särskilt mycket botten. I mina ögon är det helt bortkastade pengar. Satsa dem på att köpa ett par andra högtalare (eller en liten aktiv sub) istället.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Christer Aspman
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 okt 2006, 16:22
Ort: Göteborg

Inlägg av Christer Aspman »

Gött mos. Jag gillar SX300 i övrigt, små och smidiga men kan spela skapligt högt. Jag har också funderat på att ha en subb med mig men då blir det en pryl till som ska in i bilen.

/Crille

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster