Behringer

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
David G. Åhman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 01:00

Inlägg av David G. Åhman »

Gunde: när du provade ifall behringern brusade, var den då inkopplad mellan försteg och fullt uppgainade slutsteg?

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 17:37
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Behringer funkar rätt så okay men rent mekaniskt är inte kvaliteten särskilt hög och som någon skrev tidigare duger till inserts .Vad support gäller är det ganska enkelt har du garanti kvar ring behringer så skickar de fraktsedel till service verkstad ,går det sönder när garantin gått ut släng skiten och köp nytt bär sig knappast att reparera, alla komponenter ytmoterade därav det låga priset .huruvida de kopierar eller ej är inte så enkelt att säga förmodar att de flesta serösa tillverkare antingen patenterar eller mönster skyddar sina saker .Fast det är klart att i Kina är det definitivt ingen som bryr sig.
Mvh John. :lol:

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Behringer är ju som sagt inte att lite på i seriösare sammanhang..Har använt några preamps och då tagit signalen via adat. De var ju stor skillnad bara i brus nivå och ljudkvalitet och användarvänlighet om man jämför med de Yamaha AD8HR som jag brukar använda. Så anledningen jag har till att inte använda Behringer det är den dåliga kvaliten och framförallt tycker jag inte det är riktigt schysst mot en publik som ska lyssna att få massa sus och grejor i öronen bara för att man inte skaffat ihop lite schysstare grejor.
//Carpvik
//Carpvik

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster