Göra nåt kul med DME24N ?

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag har erbjudande att köpa en DME24N och försöker övertala mig själv att köpa den.

Förutom det uppenbara, att sätta den på installation någonstans i framtiden, kan man göra något kul med den ?

Övriga Yamaha-saker jag har är LS9, M7CL, DM1000, AD8HR samt AES/ADAT/ES64-kort över som skulle kunna hamna i DME:n.

Några idéer ?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag har oxo en liggandes, även en 64 samt en massa andra burkar till det systemet

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tänkte om du behöver fler saker *full*

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Mikael Thieme »

Anton Stjärnbrandt skrev:kan man göra något kul med den ?
Jaa... typ vad som helst. :)
Den är ju en väldigt flexibel allround-DSP, det är mest fantasin (och fysisk I/O) som sätter ramarna. Orkar man lära sig så går det att göra väldigt customiserade grafiska användargränssnitt också.
Jag har använt DME:er som delningsfilter, surroundmatriser, multipla surroundmatriser, intercom-nav, enkla mixrar, you-name-it.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Marcus Sandberg »

Nått roligt man kan göra med den e att ha den hemma och få en bra mix och styrning i alla rum ink badrummet. Men det känns lite overkill med en DME24N till det. Men det e alltid något kul man kan göra med den.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Tack för tipsen ! Jag kollade på DME Designer igår, Intressant med de grafiska användargränsnitten.

Jag har kommit på några användningsområden.
- Ethersound-"Stagebox" till DM1000
- Matrix-mixer när man har många delays. Går ju iofs göra direkt på mixern men smidigt att kunna spara återkommande setups och bara köra stereo från mixern, spar en del tid.
- När PA ska användas till DJ, bandet ska koppla in sig, tal samt bakgrundsmusik. Då gör man tre stereoingångar utan volymkontroll samt autogain på talmicen. Mer idiotsäkert än en analog mixer.
- Matrixmixer när man har flera mixerbord som ska köra på samma pa/monitorer från foh.
- Köra upp till 16ch automixer via MY16-AT på en mixer med kortplatser över.. om det nu är värt besväret.

Fler idéer ?

Marcus, lätt att man ska ha väggpaneler i alla rum också :D
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Göra nåt kul med DME24N ?

Inlägg av Marcus Sandberg »

Anton Stjärnbrandt skrev:Tack för tipsen ! Jag kollade på DME Designer igår, Intressant med de grafiska användargränsnitten.

Jag har kommit på några användningsområden.
- Ethersound-"Stagebox" till DM1000
- Matrix-mixer när man har många delays. Går ju iofs göra direkt på mixern men smidigt att kunna spara återkommande setups och bara köra stereo från mixern, spar en del tid.
- När PA ska användas till DJ, bandet ska koppla in sig, tal samt bakgrundsmusik. Då gör man tre stereoingångar utan volymkontroll samt autogain på talmicen. Mer idiotsäkert än en analog mixer.
- Matrixmixer när man har flera mixerbord som ska köra på samma pa/monitorer från foh.
- Köra upp till 16ch automixer via MY16-AT på en mixer med kortplatser över.. om det nu är värt besväret.

Fler idéer ?

Marcus, lätt att man ska ha väggpaneler i alla rum också :D
Man kan även köra trådlöst. Jag har försökt få in sådant system här hemma men frun har lagt in veto på det.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster