Peavey VSX26 via dator

Här kan du diskutera DSP, delningsfilter, EQ mm.
Kristoffer Engvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 90
Blev medlem: sön 09 dec 2012, 12:18
Presentation: Upplev - Ljud - Ljus - Event
Tillhandahåller helhetslösningar till stora som små evenemang.

Placering Skaraborg med omnejd.

Peavey VSX26 via dator

Inlägg av Kristoffer Engvall »

Har införskaffat mig en Peavey VSX26, men hittar inget program för att kunna koppla in datorn.
Enligt peaveys hemsida och säljarsidor skall det gå att koppla in datorn, men det finns inga hänvisningar om något program...
Har googlat lite på det, men hittar tyvärr bara gamla trådar om VSX26, och där nämns det att peavey ännu (2009) inte hade släppt något program för att styra den. Trots att det både i manual/på hemsida/ och på framsidan står (Computer) på ena usb-ingången.

Är det någon som vet om det finns ett program, eller om någon här alls stött på en VSX26?

Alla tips och all hjälp är välkommen!
Upplev - Ljud Ljus Event

Placering Skaraborg med omnejd.

David Sjöö
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 22:30
Presentation: pysslar med elektronisk musik sen jag var liten grabb.
intresset har alltid varit i ljud i sig, och inte så mycket hur, och insnöningen har därför varit högtalare snarare än synthar, som jag fann i datorn. Numera har den hobbyn fortsatt i tio år, och jag kan nog kalla mig expert på en hel del områden och jobbar numera inte bara som musiker utan mastrar även åt några bolag samt hyr ut ett mindre audiofiliskt PA. Blir medlem för att jag hamnar på den här siten hela tiden när jag söker på grejor jag vill veta... :-)

Re: Peavey VSX26 via dator

Inlägg av David Sjöö »

Kan tyvärr inte hjälpa dig, OT det här mao....men bara nämna efter några dagars letande och tittande på specifikationer kring DSP processorer och dylikt att det är verkligen enormt bristfällig information. Närmast pinsamt tycker jag. I princip helt omöjligt att ta reda på vad för begränsningar enheten har, och därmed vad man kan göra. De flesta tillverkare specificerar endast "features" och "salespoints" typ. Generaliteter och massa bös. Jag har blivit gradvist mer irriterad över det hela... Jag är ingen PA-ljudtekniker, utan har jobbat inom DAW i 16 års tid, så signalprocessering och matriser och dylikt är inget konstigt, jag vet vad som går att göra med en signal och inte om jag bara vet exakt vad som finns med. Jag börjar nästan tänka att det finns nån sorts agenda att faktiskt inte skriva ut allting. Grr!

Hoppas det löser sig.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster