AKG HT4000 ,trådlöst..

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

AKG HT4000 ,trådlöst..

Inlägg av ElectroAudioHB »

Dom har just köpt ett system med HT4000 handmicar och 400 mottagare på ett ställe som jag brukar jobbar för.
Men varför är handsändarna så svaga, ficksändarna från 400 serien är det rätt bra drag i, men 4000 klarar knappt av 10meter.
Även om man står med micen intill antennerna så varnar mottagarna för att signalen är låg.
Varför???

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Låter helt klart som det är något fel. De äldre AKG-system jag har beter sig absolut inte på det viset. AKG är ju kända för att ha bra RF-egenskaper. Är verkligen 400 och 4000 kompatibla med varandra?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Som jag har förstått det efter att ha använt systemen så är båda systemen vanliga analoga FM sändare på 800Mhz bandet. Så det är nog inga kompabilitetsproblem direkt. Dessutom synkar 400 mottagaren på 4000 sändarens datasignaler (Den kan inte förstå dom men dom hörs i alla fall inte, så systemen är väldigt närbesläktade).

Nu har jag kollat upp HT4000 på akgs hemsida och det verkar som att det finns flera valbara effektlägen att välja på. Så det blir väl till att hitta på något sätt att byta effektläge, vilket jag antar att man endast kan göra ifrån en 4000 mottagare.
Det var ifrån början samma strul med ficksändarna, men efter att ha höjt effekten på dom så funkar dom riktigt bra.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster