Lineaudio CM2

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Lineaudio CM2

Inlägg av Tobias Walka »

En ny trevlig bekanskap (i mitt tycke) är en liten allroundkonding här ifrån sverige som heter Lineaudio CM2. Är i storlek ungefär som en Neumann KM84 (eller 184 kanske den heter nu för tiden). Kostar 900:- plus moms i listpris. Högt SPL, kommer inte ihåg några siffror, men den tål bastrumma, även om den kan skita ner sig lite på virvel, väldigt snygg nerskitning dock, helt klart användbart i många sammanhang då man inte har en rördistburk tillgänglig i liveracket.

Undrar om det är någon annan som jobbat med den och har åsikter. Är inte rädd för att bli sågad.
Q.E.D

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Den är väl ok? Jag har ett stereopar, men de är inte i närheten av KM85'or, no way.
Jag har gjort PZM-emulering med dem, overhead, mm. Funkar. Rock har jag inte provat.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: sön 13 feb 2005, 01:00
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Ort: Sverige

Line Audio

Inlägg av Samuel Nielsen »

Har provat dom vid ett par tillfällen och tyckte att det var bra mickar till det priset.. men man ska ju inte tro att dom gör jobbet lika bra som t.e.x AKG 480 med ck 1 kapsel, eller Km84... Men som sagt priset är där stor skillnad på då... :D

Peter Jonsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 27 mar 2006, 23:17
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av Peter Jonsson »

Nu har ju CM3 kommit och de skall ju vara ännu bättre, lägre brus, rakare kurva och allt det där. Fast samma pris som tidigare CM2. :-)

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har prova och även tänkt tanken och handla in några stycken man får väldigt bra mik för den summan. Men dom e svensktillverkade.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

David G. Åhman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 01:00

Inlägg av David G. Åhman »

Jag vet inte om man kan kalla dom svensktillverkade, snarare är dom svensk-monterade.. Själva chassiet är väl fräst här också men kapseln är ju en vanlig kinesisk köpekapsel, som jag förstått det.

Jag har bara provat den snabbt en gång och den känns som en helt ok mik för sitt pris, dock inget jag blev kär i.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Line Audio CM2

Inlägg av Nicke Löfgren »

Någon som har testat dessa micar?
Jag var ute å körde lite kör i helgen och hade et gäng sådana micar..En grymt bra mic för pengen

Det ska även finnas en efterföljare som heter CM3 å ska vara ännu bättre :D

kan berätta att jag gjorde lite små tester AKG 451 med CK1 o CK3 kapsel
samt en AKG C1000

Det kändes som CM2án "vann" Lite tunn i lägre registret men en fin topp


EDIT: Ihopslagen med Walkas tråd ang samma mickar

//Jonas

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Har testat och gillar dem. Visst, ingen KM-84 eller Schoeps, men för pengarna riktigt bra.
"This is the updated input list"

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag håller med Ian. För de pengarna så får man en väldigt bra mik. Som sakt stasa hälre på CM3 istället för CM2. 3:an låter mycket bättre. mindre brus. och bättre frekvens gång.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Philip Olsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 21 jan 2004, 01:00
Ort: Sjöbo
Kontakt:

Inlägg av Philip Olsson »

Jag har två CM3or. Jag är inte besviken och ser det som väl spenderade pengar. Och det är väl den generella åsikten.

Det finns en tråd lite längre ner där bla Herr Walka utrycker sina åsikter om mikrofonerna. Jag har inte hört något negativt än utan bara positivt om dem. Med samma topicnamn mer eller mindre! :)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster