Förstörda micar?

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Förstörda micar?

Inlägg av ElectroAudioHB »

Gjorde ett jobb ikväll med bandet "8Khz mono" och hade blandannat med mig en egen sm58, splitter ny, direkt ur kartongen...
Och vadfan gör bandet, jo dom kastar lasso med den så den slår rejält i golvet så hela mickapseln spricker.
J* idiot, men i alla fall..
Brukar ni också råka ut för sånna typer?
Tyvärr så verkar det som det bara händer när jag kör mina egna prylar och aldrig när jag jobbar för nån annan tyvärr.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är väl kul att dom precis köpte sig en egen mick? I vissa genrer händer det tyvärr allt för ofta är min erfarenhet. De som är vakna i dessa genrer har dock med sig egna mickar att misshandla.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Nåt gäng som Slick hade bjudit in tyckte att det var skoj att slänga mina UC2-sändare i stengolvet.
"This is the updated input list"

ZeCute
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 28 jan 2004, 01:00
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ZeCute »

Kom inte ihåg vilket band det var.
Men sångaren hade in ear, och skulle klättra upp på ett bord. När han stor på bordet ramlar mottagaren ur och hamnar på golvet. När han sedan ska hoppa ner från bordet hamnar han självklart rakt på mottagaren, och så var det slut med den för det giget.

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Ingo skrev:Det är väl kul att dom precis köpte sig en egen mick? I vissa genrer händer det tyvärr allt för ofta är min erfarenhet. De som är vakna i dessa genrer har dock med sig egna mickar att misshandla.
Jo, jag måste övertyga dom att köpa micen på nått sätt.
Dom andra i bandet var ju sura på snubben och skämdes ju för honom.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag säger som Ingo, de har precis köpt sig en mik, ingen diskussion. Att de andra i bandet tyckte det var dåligt gjort av snubben gör det föhoppningsvis enklare för dig att driva den linjen.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Håller med föregående talare!

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

cyberpunk skrev:Jag säger som Ingo, de har precis köpt sig en mik, ingen diskussion. Att de andra i bandet tyckte det var dåligt gjort av snubben gör det föhoppningsvis enklare för dig att driva den linjen.
Jo, måste bara övervinna min blyghet/snällhet och ta mig i kragen och sätta lite press på dom.
Synd att bandet inte fick nått gage bara, för då hade arrangören dragit av micen direkt i gårkväll.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, jag älskar att vara riktigt sur mot sk kallade talanger. Slår du sönder mina saker så får du med mig att göra. En legitim anledning att vara riktigt sur! Underbart!!!

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Lite OT men vi hade ett band som köpte en byxa av oss. De spelade nån klassisk rocklåt som jag inte kan komma på just nu och skickade in en kille utklädd till mumie på scen som skulle sputa blod i form av ketchup. Vart det kladdet hamnade kan ni ju själva räkna ut. De tyckte vi var underliga som inte bara tvättade byxan men efter en rak och tydlig diskussion var bandet väldigt förstående, dock fortfarande griniga. Om ett band förstör något på scen så är det som jag ser det bara att fakturera.

/HenrikH
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Mikrofonföljetongen fortsätter...
Ikväll, när vi körde live igen så var det en snubbe ur publiken som försökte stjäla micen av sångaren mitt i refrängen. 8O
Gissa om han fick stryk :twisted:

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Du får sluta göra så konstiga gig Electro :lol:

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Mjo, fast man tycker ju att newromanticsynthareBild och finniga commodore64 nördar borde vara det mest skötsamma klientelet som går att få tag i... *fundersam*

Användarvisningsbild
Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 14 sep 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Andersson »

Annars så kan man ju göra som Per Eriksson (äger gula saker) när gitaristen hade haft sönder en mic med flit. Han gick resolut fram och stampade på en gitarrpedal så att den blev mos och sade; nu är vi kvitt!Gitaristen blev visst väldigt förvånad.
:lol: :lol: :lol:

Då jag har fått denna historia berättad för mig så ber jag att få reservera mig för eventuella fel. Men oavsett, ett ganska kul sätt att få vissa band att fatta att man ska ge fan i att svinga mickar och sätta fötterna på monitorerna. :wink:

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Det här påminner mig om ett gig när ett av banden sågade sönder en kateder med motorsåg på scenen. Monitorn som stog framför nåt kilo sågspån i sig.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Tyvärr var det inte en artist utan en tomte i publiken som fimpade i en monitor på samma spelning där de skevade UC2:or i golvet. Papperskoner brinner bra.
"This is the updated input list"

B1n4ry
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 03 aug 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Jag såg en rätt tragikomisk sak på TV en gång för "längesedan"...

"Woodstock Revival" häromåret...
Sista bandet(?) spelar... "Insane Clown Posse"
Ett gäng "afroamerikanska prat-sjungare" + DJ + trummor.
Sponsrade av Dr Pepper eller ngt liknande cola-märke.
På scen står stora tunnor med läsk...
Under HELA giget springer dom runt och kastar colaflaskor, både tomma och fulla, på varandra och på publiken. Samt att dom häller cola på HELA scenen...

Efter sista låten drar alla 4 rapparna sina Shure trådlösa i scengolvet, HÅRT. Alla går i atomer...
Publiken klappar i händerna...
In kommer bandet igen med 4 nya mickar och kör några låtar... =)
Sedan är det slut igen. Gissa vad bandet gör? Jo dom kastar sina mickar i marken en gång till... SAMT att dom välter trummorna och DJ-bänken och hoppas på alltihopa...

När kameran panorerar ut över området ser man skenet från alla brinnande långtradare. (Ett gäng av PA-firmans trailers eldades upp på den festivalen...)

Moget... Men samtidigt gjorde dom ju ingen fånig halvmesyr...

//CM

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag skulle säga "rock'n'roll på riktigt", men det var uppenbarligen inte rock...
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är root beer som dom håller på och sprutar och kastar på folk, vidrigaste drycken i världen.

Finns ett par olika sorter, http://www.root-beer.org/modules.php?na ... bop=ctr&s=

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Teaterblod i monitordrivers funkar inte heller så bra, det har Carl-Einar Häckner testat på tjifens lådor 8)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster