TSM MT184

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

TSM MT184

Inlägg av gzede »

Denna mik listade 895 inkl moms sist jag kikade.. och jag måste säga att jag är djupt imponerad av den här lilla stackaren till mik.

Igår körde jag den som enda mik (förutom kaggemik) på ett trumset. På nått lyckligt vis lyckades jag rikta den så jag fick en häpnandsväckande "kick i virveln".. det där riktigt sköna tryket i mellangärdet lyckades den här stackarn plocka upp! inkl cymbaler och pukor på ett föredömligt vis. Detta var i ett sammanhang med kör, synt, trummor och bas.. ganska låg scenvolym mao. Annars hade det gått sämre. Och trummorna var ganska välljudande i sig naturligtvis. Är fortfarande helt paff. Det spelades även in och trotts 1.5 meters avstånd från virvel till miken, och trotts nio körmikar på scen, så låter trummorna nära och tighta..:D

Självklart måste man räkna med priset i det här omdömet. Knapparna som sitter på för pad och lowcut.. är ju av lägsta möjliga kvalité. men ljudet duger faktiskt ritkigt bra tycker jag.

Ett annat eldprov i helgen var ett gäng utvecklingsstörda som använde ett gäng MT184-or som solomikar istället för som det var tänkt, körmikar..
en hade den mot munnen på riktigt sm58-vis ;) som tur var va muffen på.. och det lät HELT okej! jag menar jag hade väntat mig ett antingen otydligt eller "puffigt" ljud med puffdist,.. men icket.. det gick helt ok!

Så dessa kan jag rekommendera som lite.. ja.. extramikar för den som har en lite tajt budget!

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster