Sennheiser EW865 på rock

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Sennheiser EW865 på rock

Inlägg av gzede »

jag undrar om nån av er testat nån sennheisermik med -65-kapsel (kondensator) i en miljö med mycket ljud på scen (t ex rockband/hårdrocksband).

Hur klarar den agressiva sångare (röstmässigt nu..)?

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Vi har den trådlösa 565-handsändaren, vilket är samma kapsel. Jag har inte kört något riktigt skramligt med dem ännu, men hittills tycker jag den funkat kalas. Den låter bra och tar inte upp så mycket spill. Det är ju en supernjure trots allt. Några artister har haft riktigt kraftiga pipor, men inte har de lyckats överstyra den i alla fall.

Enda "nackdelen" med den är att ovana sångare/talare kan få problem, då man måste hålla den väldigt nära munnen, men det är ju universellt för i stort sett alla mikar med den karaktären. Att den trots allt är väldigt rundgångsokänslig gör iofs att man kan gaina en hel del utan att det går runt, men det låter ju tunnare ju längre ifrån truten man håller den.

Jag funderar hur som helst på att köpa in ett gäng av den trådbundna varianten också, för de låter i mina öron mycket bättre än t.ex en Beta58, och känns lättare att jobb med.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

jag har också en trådlös variant av 865:an (dock den lilla 165:an). Den har vart till väldig förnöjsamhet. Kanske aningens hissad diskant men på vissa röster är det ju väldigt bra att ha.

Jag kan hålla med om att både Beta58:an och SM58:an är överprisade. Utan tvekan. 865:an är ju i samma prisklass som beta58:an också så..

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster