Mickarna på Idol

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Mickarna på Idol

Inlägg av Olle Högberg »

Jag tycker dessa mickar är otroligt snygga och eftersom de används i live-TV har de förmodligen skaplig ljudkvalitet och tillförlitlighet också. Såg igår på en närbild att det stod "Shure Beta" nånting på micken. Men det är väl ingen Beta 58, för dom har väl runda huven som de vanliga 58-orna? Idol-mickarna har mer "raka" huven.

Funderar på att köpa ett par lite bättre trådlösa till min musikförening så småningom, och övriga styrelsen vill inte köpa grisen i säcken. Idol är en bra referens. Hyrmickarna (Sennheiser) vi brukar använda är riktigt bra, men det blir dyrt i längden.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Beta 87 kanske?

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Beta 87 är det..
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Tack grabbar! Men priset, 11400 kr på Thomann. Aarrgghh! Lite overkill för mina behov, tyvärr. :?

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Inlägg av Johannes Nordgren »

köp sennheiser istället då. Ew300-mottagare med Skm365 handmic.

den är bra!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »