Behringer DI-100 vs. IMP2

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

Ingo skrev:Tycker att IMP2:an är en fantastisk arbetshäst. Har sett exemplar som var omöjliga att tala om vad det var för nåt om man inte hade känt igen layouten på kontakter och switchar. Fungerarde fortfarande klockrent.
har du haft isär en sån nån gång? :D

jag hade problem med att nivån varierade på en kanal på mitt förra mixerbord (a&h). Kollade lineboxen, men uteslöt den rätt fort.. är ju tre kontakter, en knapp.. sen går det typ två sladdar till en liten transformator som sitter nitad i sidan.. sen är det inget mer :)

Efter att ha haft inne mixern på lagning och blivit nästan tokig visade det sig förrästen att det var multin de va fel på.. :lol:

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

De som provat Behringer internationellt säger att den är "bra för att vara en Behringer", men det säger kanske inte så mycket. BSS är ju originalet. Om man klarar sig undan måndagsexen (BSS är ju engelskt, mm,mm.) så är BSS det bästa sen skivat bröd. Jag äger två stycken AR113, dvs BSS'' ur-DI-box. De är eminenta produkter. Jag skulle också vilja berömma FET 85 och SCV''s boxar -- bägge två bra aktiva burkar.

I avdelningen passiva boxar föredrar jag EMO Systems före Whirlwind.

Så, jag skulle nog köpa Behringer om jag behövde fler DI. Nu har jag det jag behöver..
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster