Shure UR MICRO beltpack + VT800

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Daniel Andreasson »

Hola,
nån som kör ovan kombination?
Vet att vissa WL-system inte funkar med VT800 men gubbarna på Intersonic hade inte hört att denna kombinationen inte fungerar. Det funkar med Shure UR stora beltpacken med AA batterier, dock den lilla UR-micro med AAA verkar ha problem då det blir distorsion vid för hög input i VT800.
Detta problem har alltså inte med att den utgångna dämpade VT800 modellen inte används, utan som sagt, VT800 fungerar med den vanliga UR beltpacken men inte med micro.

någon annan som upplevt?

//
Daniel

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Re: Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Daniel Ravald »

Detta är inget som jag har upplevt. Jag körde UR1M med VT800 på en konferens nyligen. Det var en blandning av de stora och små beltpacken. Märkte ingen skillnad. Det var i och för sig bara normalstarkt tal, men ingen distortion.

Anders Schärer
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 21:06
Kontakt:

Re: Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Anders Schärer »

kontakta LG eller Tomas på Lagom & Gott / Bright , de har UR1M o kör med VT bl.a....
Anders

Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Re: Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Daniel Andreasson »

Det är ingen dist i signalkedjan, dvs inte på inputen i sändaren och heller inte i mottagaren.

Enligt Shures spec. så är dom två olika sändarnas audio-egenskaper exakt likadan vilket är skumt då som sagt VT-800 kombinationen uppenbarligen fungerar fint på den större beltpacken med AA.
En misstanke jag gått å burit på är att problemet ligger i en kombination av UR1m och VT800 tillsammans med dom AAA batterier som jag använt. Jag köpte en större bulk med GP batterier nyligen, deras Super modell, jag upplever det som om att problemen har eskalerat efter att jag har börjat använda dessa GP gentemot dom i vanlig ordning sistaminutenköpen man kört på annars, Kjell&company/Ikea etc.etc. :)

GP AA + UR1 + VT800 = OK
GP AAA + UR1M + VT800 = dist vid högt ljudtryck
GP AAA + UR1M + DPA 4088 = OK

Man tycker ju att beltpacken bör kunna lämna sina konstanta 5v ut till headset ända tills dess att batteriet dör eller?
Kanske finns några ingenjörsgubbar här på forumet som kan förklara om ett högre ljudtrycket in i ett headset påverkar själva energiåtgången ifrån batteriet i beltpacken så att det inte orkar driva?
man förstår ju att det kan skilja mycket i volt vad själva headset levererar beroende på om man viskar eller skriker. men som skrivet ovan, jag har ju ingen dist enligt mätarna på insignalen.


Eller är det helt enkelt är en impedans mismatch mellan headset och beltpack? svårt att förstå sig på hur tillverkarna skriver sina specar när det skiljer så här mycket men dom är förmodligen angivna vid olika drivspänningar även om det inte står det.

VT800 har nominell impedance enligt specen på 4.4kOhms
DPA 4088 har 30-40ohms

En annan fråga som dyker upp är vad som händer med den rekommenderade ingångsimpedansen i beltpacken ifall att spänningen sjunker under 1,5v ifrån batteriet?

//

Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Re: Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Daniel Andreasson »

Även fast Shure skriver det i sin promotion så ser jag nu att det inte är samma input impedance på UR1 och UR1M

input impedance
UR1 = 18kOhm
UR1m= 200kOhm

Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Re: Shure UR MICRO beltpack + VT800

Inlägg av Daniel Andreasson »

BUMP, nån electrical Wiz som har input på ovan?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster