Billigt flerkanalssystem för trådlöst.

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Jonas Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 195
Blev medlem: fre 24 sep 2004, 01:00
Ort: Norrtälje

Billigt flerkanalssystem för trådlöst.

Inlägg av Jonas Lundin »

Tja!

Jag skall köra en revy i påsk och behöver tips på bra flerkanals system för myggor.

Föreningen har inte så bra ekonomi. Men vi skall ha ca 16 myggor.

Är det någon som har nåt tips på hur man skall komma så billigt undan utan att sändarna stör varandra.

Johan Molin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 17 jan 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Johan Molin »

Fråga tänkte ni köpa in eller hyra?

köpa in så rekomenderar jag sennheiser evolution går att köra budget variant där och använda 100 systemen och programera om kanalplatserna, men det är lite mekigt.

Mvh

Johan Molin

www.twoears.se

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Om inte ekonomin är så bra så antar jag att inköp inte är att tänka på, hyra är förmodligen ett vettigare alternativ om ni inte kommer ha någon nytta av alla de systemen efter revyn, hyr man så är ju chansen större att få lite bättre prylar också!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Har man inte så bra ekonomi är det nog bra att hyra och jonglera sändare så mycket som möjligt. Visst, det är inte kul, men har man inte råd så.... Just myggen vill man snåla på så lite som möjligt dock.

Shure UC2 kan köra 16 utan att störa ut varandra. Fast ska man köra teater vill man ha Audio Ltd, men det kostar därefter.
"This is the updated input list"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster