Förslag på fuktsäkra headmics

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Peter Ekengren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 07 jan 2013, 23:24
Presentation: Egenföretagare inom ljud- och ljussättning för scener och evenemang av olika storlekar och slag.

Förslag på fuktsäkra headmics

Inlägg av Peter Ekengren »

Tjena!

Har en kund med spinning på schemat... Där är det mycket svett och idag använder kunden headmics från starfelt, blir knas med tiden. Någon som har ett bättre prisvärt förslag?

/Peter
He who chooses his own path needs no map.

Henrik Kjellman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 00:19
Presentation: Har spelat skivor i 25 år, kör mobildisco och hyr ut ljud och ljus. Egen firma.
Ort: Arvika

Re: Förslag på fuktsäkra headmics

Inlägg av Henrik Kjellman »

Hej Peter !

Jag har hand om ljudanläggningarna åt ett gym här i stan och de har också stora probelm men headseten just i spinninghallen. Vanliga standard (500 kr/st) headset klarar någon vecka innan de börjar krångla.
Finns nog inget värre än svett för mikrofoner både fukt och salt på samma gång.
Vi har provat Intricon HT 747 (kostar ca 1200 kr) med betydligt bättre resultat.
Dock finns en ännu bättre mikrofon som heter Aeromic som är speciellt anpassad för ändamålet.
Den kostar kostar därefter förstås. Ett "budgettips" är att ha flera billiga och använda den rullande, dvs låta dem få chansen att torka mellan passen. Vad jag har förstått är krånglande mikrofoner ett vanligt problem för aerobics/spinning instruktörer.

Mvh
Henrik Kjellman
Arvika
Vad skall du med en luftvärnsstrålkastare till ? - Dummaste frågan jag någonsin fått !

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster