D.I

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Ja, att Meyer säger nåt om polaritet är ju spännande.. Minns en MSL3-vagn kopplad av nån praktikant, där det satt två polvändor i serie mellan processor och steg. (Det ska vara en, midsteget ska ha polvänd signal, om jag minns rätt.). Eftersom bas och diskant var rätt så hördes det inte så tydligt att det var polvänt (men jag hörde det, och började tycka att det var nåt som luktade fisk nånstans, innan pengen ramlat ner.) Det tog mig en lång stund av tjat innan vi felsökte det korrekt. Mycket jobbig politik och ego inblandade och jag var junior i sällskapet, så det var länge sen.. Det kändes jävligt bra att ha haft rätt. FoH-teknikern hade tidigare spytt galla över andras polvändningshistoria, inte minst vår, så det var med viss lättnad jag kunde peka på ett tydligt fel i stacks&racks, som vi inte levererade, medan allt vårt var rätt... Mina aktier steg, och vissa morrade över att jag haft rätt, medan de haft fel. Tappa ansiktet är nåt man måste lära sig.

Nå, jo, att IMP2 är ändrad är ju faktiskt bra, för man ska följa standard. Och ditt resonerande är rimligt i övrigt.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Newbee: Fast, igår hittade jag en KTbox med dubbla in och ut, som var stor som en vanlig box. Supersmutt sak! :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster