*SÅLD* Allen&Heath DR66 rackmixer 1 he

Har du prylar liggandes som du vill bli av med? Här kan du sätta ut dina säljes annonser!
Användarvisningsbild
Jonas Arvidsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 21 feb 2010, 19:37
Presentation: Pysslar numera mest med mitt skötebarn The Rockford Heroes, men gillar också choklad, italienska bilar och att åka skidor.
Ort: Stockholm
Kontakt:

*SÅLD* Allen&Heath DR66 rackmixer 1 he

Inlägg av Jonas Arvidsson »

Allen&Heath DR66 rackmixer:

2 mono mic/line (XLR)
4 dual line ingångar (RCA)
6 utgångar (XLR)
Helt flexibel mix-matris (8 programmerbara presets nås via frontpanelen)
DSP-kraft till kompressor, limiter, gate, ducking, grafisk och parametrisk EQ
Delningsfilter, delay och extern serieportsstyrning finns som option
Styrning via PC mjukvaran WinDR (USB->serie-adapter ingår såklart!)
1HE

Info från tillverkaren: http://www.allen-heath.com/uk/Products/ ... &SubCatId=" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är väl främst i fasta installationer den har sina fördelar, eftersom man i princip behöver ha en dator för att kunna programmera den ordentligt. Ett typiskt exemplen är en pub/restaurang som inte har några egna ljudtekniker, men kör lite olika typer av arrangemang, kanske fotboll, karaoke och disco. Någon som kan ställer in en bra setup för varje typ av arrangemang, och sen kan vem som helst i personalen växla mellan dessa via snabbvals-knapparna på framsidan.

Har också suttit i en fast installation och är verkligen inte mycket använd. Runt 1500 kr kanske kan vara lagom? Men det är förhandlingsbart.

Kan också tänka mig byten. Just nu finns följande saker på min inköpslista: Linebox, IEM-system, rackcase på runt 10 he med hjul samt en stålsträngad gitarr. Men det går fint att föreslå något annat också, händer ju ändå ganska ofta att man hittar saker som man kanske inte tänkt att man behöver :)

Finns i Stockholm, transport inom någorlunda avstånd kan ordnas. Kör även till t ex Halmstad och Uddevalla då och då, så bor du någonstans på vägen kan jag eventuellt svänga förbi.

[img]
mixer
mixer
[/img]
The Rockford Heroes senaste skiva Edge of the silverthorn blev utsedd till 2013 års 4:e bästa av Rockeyez.com (http://www.crown.nu/wordpress/2013/best-album-2013/), före bl a Saxon, The Poddles, Skillet och WET.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster