Auktion PS

Har du prylar liggandes som du vill bli av med? Här kan du sätta ut dina säljes annonser!
Marcus Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 20:49
Kontakt:

Auktion PS

Inlägg av Marcus Nilsson »

Tipsar om auktion med ljud, ljus, bild
https://psauction.se/auction/37445/avyt ... jus-bild-1
Marcus Björkegren fd Nilsson

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Auktion PS

Inlägg av Nicke Löfgren »

Som vanligt finns inga frakt möjligheter :evil: Massa kunder som man igronerarar

Christoffer Gustafsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 20 feb 2004, 01:00
Ort: Örebro

Re: Auktion PS

Inlägg av Christoffer Gustafsson »

Nicke Löfgren skrev:
sön 26 feb 2023, 00:52
Som vanligt finns inga frakt möjligheter :evil: Massa kunder som man igronerarar
Jag kan hämta ut och hjälpa dig mig frakt om du ska handla nåt. ;)
Christoffer Gustafsson
---------------------------------------------------------------------------------------------
One Audio AB
Nastagatan 15
70227 Örebro
info@oneaudio.se

Marcus Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 20:49
Kontakt:

Re: Auktion PS

Inlägg av Marcus Nilsson »

Jag löser det om någon här vill ha hjälp med frakt.
Marcus Björkegren fd Nilsson

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Auktion PS

Inlägg av Jonas Larsson »

Det jag tycker är svårt med dessa auktioner är att veta vad man får, de som lägger upp annonserna är ju oftast inte alls i branschen. Kort visar en sak, texten säger något annat, texten kanske säger att allt fungerar men man ser att delar saknas, tejper där någon skrivit info/innehåll fotas suddiga osv.

Nu antar jag Marcus att det är delar av er utrustning som säljs i detta fall, men tex 218 subbarna, är det ens med element eller bara tomlådor? Man kan ju anta att det är med element (märke?, modell?), men det kan ju likagärna bara vara tomma lådor. Det blir ju en ganska stor skillnad i vad man kan tänkas bjuda för objekten. Skulle auktionsförmedlarna vara lite noggrannare eller få ett bättre underlag skulle priserna bli högre vilket skulle gynna de som säljer, och de som köper vet vad de får. Så konstigt att man inte bryr sig mera, men auktionsfirman får väl sina pengar ändå och vill lägga så lite tid som möjligt förmodligen.

Inte menat som kritik åt dig Marcus, utan rent generellt för denna typ av auktioner.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Auktion PS

Inlägg av Nicke Löfgren »

Håller med dig fullständigt Jonas

Och ofta har kontaktpersonen noll koll på varan (den som PS Auktioner har i kontakt formuläret)

Var en auktion förra vecka på "4st trossbitar 50cm" Efter 10-15mail samt något samtal med PS så var det klart att det var ALLT på bilderna. Så det visade sig att det var komplett 4st groundsupport bas med vagnar.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Auktion PS

Inlägg av Nicke Löfgren »

Christoffer Gustafsson skrev:
sön 26 feb 2023, 14:19
Nicke Löfgren skrev:
sön 26 feb 2023, 00:52
Som vanligt finns inga frakt möjligheter :evil: Massa kunder som man igronerarar
Jag kan hämta ut och hjälpa dig mig frakt om du ska handla nåt. ;)

Tack tack :D :D :D :D :D :D :D

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Auktion PS

Inlägg av Jonas Larsson »

Nicke Löfgren skrev:
tis 28 feb 2023, 09:19
Håller med dig fullständigt Jonas

Och ofta har kontaktpersonen noll koll på varan (den som PS Auktioner har i kontakt formuläret)

Var en auktion förra vecka på "4st trossbitar 50cm" Efter 10-15mail samt något samtal med PS så var det klart att det var ALLT på bilderna. Så det visade sig att det var komplett 4st groundsupport bas med vagnar.
Jo, såg dem också. Sedan var det ju en del sönderkörda sidor/hjul och det såg ut som alla ben och toppsektionerna saknades, men ändå gick de för 46 000:-. Men det är ju svårt att veta vad man bjuder på. Benen kanske fanns, toppsektionerna kanske fanns, nu blir det mer lotteri i onödan.

Samma med all tross de sålde, där var det speccat tex 90 hörn i texten, men på bilderna syntes även 90+down. Blir ju svårt att veta vad man får då även om bilderna borde vara det lätta. Sedan blir det ju ännu svårare när man inte får komma och titta på sakerna i förväg.

Nu har man ju i denna auktion faktiskt lagt med kontaktuppgifter till en representant för firman som säljer, så då går det ju prata med någon som vet, det är ju ett stort plus.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 60 och 0 gäster