Retromick AKG 190E

Har du prylar liggandes som du vill bli av med? Här kan du sätta ut dina säljes annonser!
Kenneth Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: lör 09 maj 2015, 07:49
Presentation: Man med brunnsborrning som yrke men sjunger barbeshopsångsom hobby, både i kör och i kvartett.
Sjunger med Zero-8 i Stockholm, MasterMix i England samt några kvartetter till i skåne.

Retromick AKG 190E

Inlägg av Kenneth Nilsson »

Halloy. Säljer en liten ögonsten. AKG 190E. En härlig retromick i absolut mint condition. Med orginalbox, hållare och lite dokumentation. Maximal coolfaktor.

Pris: 1500:-

Finns i Bjuv i Skåne men kan skickas.

Med vänlig hälsning Kenneth Nilsson
Bilagor
AKG 190E.jpg

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Niklas Elste »

tror inte det finns många i det skicket

hanterade såna i min barndom tror jag slängde en för en månad sen

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag har 3 st såna :)

Gillar dem på virvel och brass !

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Nicke Löfgren »

Har oxo ett gäng liggandes i en låda!! Man bytte ju in dessa på 90talet från varenda kyrkan å församlingsgård när dom uppdaterade ljudanläggningarna :D

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Niklas Elste »

Anton Stjärnbrandt skrev:Jag har 3 st såna :)

Gillar dem på virvel och brass !
så du menar att det finns bruk för dom

vad liknar dom?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Marcus Sandberg »

Nicke Löfgren skrev:Har oxo ett gäng liggandes i en låda!! Man bytte ju in dessa på 90talet från varenda kyrkan å församlingsgård när dom uppdaterade ljudanläggningarna :D
Det va ett företag som hette ART eller något som skickade ut erbjudande till olika kyrkor och sålde små mobila anläggningar där den mikrofonen va med. Därför den fanns i så många kyrkor. Jag har en där hemma som inte fungerar som kommer från en kyrka den med. De blev glapp i XLR kontakten som la den av.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Kenneth Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: lör 09 maj 2015, 07:49
Presentation: Man med brunnsborrning som yrke men sjunger barbeshopsångsom hobby, både i kör och i kvartett.
Sjunger med Zero-8 i Stockholm, MasterMix i England samt några kvartetter till i skåne.

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Kenneth Nilsson »

Marcus Sandberg skrev:
Nicke Löfgren skrev:Har oxo ett gäng liggandes i en låda!! Man bytte ju in dessa på 90talet från varenda kyrkan å församlingsgård när dom uppdaterade ljudanläggningarna :D
Det va ett företag som hette ART eller något som skickade ut erbjudande till olika kyrkor och sålde små mobila anläggningar där den mikrofonen va med. Därför den fanns i så många kyrkor. Jag har en där hemma som inte fungerar som kommer från en kyrka den med. De blev glapp i XLR kontakten som la den av.

Då e de kanske läge nu med en "NY".

Med vänlig hälsning Kenneth

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Retromick AKG 190E

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag jämförde dem med Sennheiser e604 på virvel och 604 hade mer "hängmatta" över sig, framförallt mer botten.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster