16+ Event (UF-företag)

Här kan du skriva lite om dina pågående projekt, posta bilder och information.
Christoffer Björkman
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 29 aug 2010, 20:55
Presentation: Jag är en 19 årig kille som har Dj som intresse men håller även på lite smått med ljus. bor på gotland.

16+ Event (UF-företag)

Inlägg av Christoffer Björkman »

Hejsan tänkte skriva lite här om hur det går för mig och mitt uf-företag.

Lite kort om Mig
Jag är 19 år gammal går sista året på Hotell och restaurang programet. På fritiden sysslar jag med att sitta vid datorn och är även DJ.

Lite kort om UF-företaget
Mitt uf-företag som jag själv driver har affärsidén att hålla event för ungdomar som fyllt 16 år. kort och gått borde det förklara det hela.

Varför gör jag detta?
Jo för att jag har alltid velat att hålla i ett eget event och planera kring det. Så när jag nu har chansen att göra detta som ett UF så kände jag att det var ett utmärkt tillfälle för att göra det.
_______________________________________________________________________________________

Det har nu kommit så långt att jag har varit i kontakt med en ägare av en restaurang. Vi har kommit fram till vilka datum som dessa event kommer att hållas. Fixat folk som säljer Förköpsbiljetter, Det som är kvar att fixa är att skriva ut förköpsbiljetterna och afficher.

Frågor och funderingar svarar jag gärna på :)

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 16+ Event (UF-företag)

Inlägg av Viking Grandin »

Låter kul, kör hårt!

Ungefär så startade jag och min kollega också, för 15 år sedan. Vi gjorde det, precis som väldigt många andra i den här branschen, för att vi tyckte det var sjukt roligt att spela och pyssla med ljud- och ljusprylar. Då hette vårt "företag" DaFreak, idag har vi bytt namn till Adapt.

Hoppas det går bra för ditt evenemang. Vi behöver fler unga entreprenörer med brinnande engagemang. Och om du har några frågor är det bara att skriva så skall jag/vi försöka besvara dem så gott det går :-)
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Markus Hammerin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 167
Blev medlem: tis 17 maj 2011, 21:57
Presentation: Tekniknörd som gillar datorer, ljud och ljus. Är dock inte särskilt kunnig* inom någondera området, förutom att jag läst till Ljudingengör.
Har efter avslutad utbildning fått allt för lite praktik varför jag känner att mina kunskaper sakta rinner ur mig.

*alltså jag är bra på att använda datorer, men jag kan inte programmera eller löda ihop en egen processor.

Re: 16+ Event (UF-företag)

Inlägg av Markus Hammerin »

Ni har nog hittat en bra nisch där. "Event för ungdomar som fyllt 16" är det inte många som gör nu för tiden. :roll:
Det var inte mitt fel!

Christoffer Björkman
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 29 aug 2010, 20:55
Presentation: Jag är en 19 årig kille som har Dj som intresse men håller även på lite smått med ljus. bor på gotland.

Re: 16+ Event (UF-företag)

Inlägg av Christoffer Björkman »

Viking Grandin skrev:Låter kul, kör hårt!

Ungefär så startade jag och min kollega också, för 15 år sedan. Vi gjorde det, precis som väldigt många andra i den här branschen, för att vi tyckte det var sjukt roligt att spela och pyssla med ljud- och ljusprylar. Då hette vårt "företag" DaFreak, idag har vi bytt namn till Adapt.

Hoppas det går bra för ditt evenemang. Vi behöver fler unga entreprenörer med brinnande engagemang. Och om du har några frågor är det bara att skriva så skall jag/vi försöka besvara dem så gott det går :-)
Okej :) kul och höra. jo Hoppas på att det kommer gå bra. Om det går så bra som jag planerat att det ska göra kommer jag tjäna ca 20 tusen på det.

Update:
Affich layouten är skapad och ett facebook event är upplagt. börjar få lite respons på det nu.

här har ni en bild på mitt tidsfördriv :)
Bild

Användarvisningsbild
Richard Jansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 14 maj 2009, 17:43
Presentation: Ljusdesigner och programmerare för konsert, teater, musikal och liknande. Har varit i branchen sen 2006 och driver ett eget konsultbolag som subhyr personal till flertalet ljud- och ljusbolag i södra Sverige.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: 16+ Event (UF-företag)

Inlägg av Richard Jansson »

Kul med ny energi.
Även mitt bolag startades för ett par år sedan på ett liknande sätt, men vi har nu övergivit själva arrangemangsdelen och sysslar bara med tekniken bakom.

Tänkte dock tipsa om två saker. Jag antar att det är du personligen som står för säkerheten om du inte säljer tillräckligt många biljetter. Räkna lite på det där, breakeven och liknande saker och gör en plan. Bestäm dig för ett sista datum då du måste ha sålt ett visst antal förköpsbiljetter för att kunna vara säker på att det hela går runt.
När du bestämmer det datumet, titta lite på när sista dagen du kan avboka teknik, lokal och liknande är utan att behöva betala hela hyresbeloppet.

Och sen det andra, marknadsföringen. Vissa har det i blodet, vissa har det inte. Det går inte att ta för lätt på marknadsföringen, iaf inte innan du sålt tillräckligt mycket biljetter på förköp.
Richard Jansson
AWT Teknik
+46 768 10 64 61
richard@awtteknik.se
http://www.awtteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster