Mitt amatörprojekt!

Här kan du skriva lite om dina pågående projekt, posta bilder och information.
Mikael Lidgard
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 18:09
Presentation: Nybörjare på ljusteknik. Tycker det är roligt, och funderar på att skaffa scanners och dmx-ljusbord

Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Mikael Lidgard »

Tjena! Tänkte visa lite bilder från mitt nuvarande projekt.

Ska vara DJ/ljusansvarig på min systers fest. Eftersom jag samlat på mig en del grejer under åren och framförallt dom senaste veckorna så blir det att slå på stort.

Min rigg består av:

2x Eurolite Ts-2
2x Stairville LED par36
1x JB systems Patriot

Eventuellt även
Stroboskop
JB systems Tomahawk

Kannorna och Ts2orna riggas på ett stativ, Patrioten ligger på ett bord.

246918_10150201590502204_656507203_7661299_2811883_n.jpg
Här är dock patrioten inte framme.
247819_10150201697542204_656507203_7663050_4353409_n.jpg
Här är allt igång (runt 11-tiden)


Oklart vad jag ska ha för ljud. Förmodligen blir det datorhögtalare (ganska kraftiga).

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Niklas Elste »

jag rekommenderar att du hyr/lånar ett par pa lådor istället
för jag betvivlar att du kommer hitta ett par datahögtalare som kommer att göra alla nöjda
ochhur har du tänkt när det kommer till bänk?

Mikael Lidgard
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 18:09
Presentation: Nybörjare på ljusteknik. Tycker det är roligt, och funderar på att skaffa scanners och dmx-ljusbord

Re: Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Mikael Lidgard »

Jo, jag tänkte ett tag på att hyra ett par högtalare, men det känns ovärt eftersom det inte är en jättestor fest och själva rummet med dansgolv är relativt litet, så det skulle ta för mycket plats. Har testkört idag med mina högtalare och det funkar utmärkt så jag kör nog på dessa. Som sagt är det en liten fest, litet rum och en amatörrigg!

Vad menar du med bänk?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag håller med Hyr högtalare istället. Det kostar inte så mycket och hyra. Jag har varit med om några gånger där folk har frågat på pris på att hyra och tycker det är för dyrt där man fick svaret då tar jag sterion där hemma istället. Sen kommer många av dem och frågar om man kan laga deras sterio. Det är inta byggda för den ljudvolymen under längre tider. Jag antar att festen ska hålla på mer än 1 timme.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Niklas Elste »

ja hur ska du mixa och spela upp ljudet?

Mikael Lidgard
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 31
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 18:09
Presentation: Nybörjare på ljusteknik. Tycker det är roligt, och funderar på att skaffa scanners och dmx-ljusbord

Re: Mitt amatörprojekt!

Inlägg av Mikael Lidgard »

Använder mig av en sådanhär: http://novella.omander-cdn.com/image/c6 ... 515de1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

o en dator såklart!

Som sagt, amatörgrejer, men jag är en amatör och det är inte ett proffesionellt gig..

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster