Temaförslag för ungdomsdisco

Här kan du skriva lite om dina pågående projekt, posta bilder och information.
Torsten Endrell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 20:03
Ort: visby. bor i växjö

Temaförslag för ungdomsdisco

Inlägg av Torsten Endrell »

Hej, har ett ungdomsdisco på g i närstående tid och har fått lite idétorka vad gäller tema för eventet. Tänkte därför försöka mjölka tips från er som gör eller gjort liknande arrangemang. de senaste fyra gångerna har vi haft Laser, VJ's, UV och sommar/hawaii-tema.

Det är mest dekor och tekniklösningar för innomhusmiljön som vi eftersträvar som tema, högstadieungdomar är överlag inte så breda i sin musiksmak att man exempelvis skulle kunna göra ett schlager eller 70-tals tema.
Någon som brukar göra mycket ungdomsdiscon och har provat något tema eller koncept som fungerade skitbra och känner för att dela med sig med idéer och erfarenheter?

Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 15:00
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Ort: Uppsala

Re: Temaförslag för ungdomsdisco

Inlägg av Jakob Nilsson »

*After Ski
*Vitt
*Svart

Användarvisningsbild
Johan Eriksson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 12:02
Presentation: Allt i allo med dansbands-familj i ryggen.
Har varit med på de mesta från barndom.
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Temaförslag för ungdomsdisco

Inlägg av Johan Eriksson »

crashclub tema har varit mycket uppskattat även vitt tema såklart, men de känns lite blekt nu tycker jag :P

Torsten Endrell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 20:03
Ort: visby. bor i växjö

Re: Temaförslag för ungdomsdisco

Inlägg av Torsten Endrell »

Johan Eriksson skrev:crashclub tema har varit mycket uppskattat även vitt tema såklart, men de känns lite blekt nu tycker jag :P

Crashclub? typ östtysk industrilokal - look?

Användarvisningsbild
Johan Eriksson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 12:02
Presentation: Allt i allo med dansbands-familj i ryggen.
Har varit med på de mesta från barndom.
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Temaförslag för ungdomsdisco

Inlägg av Johan Eriksson »

Torsten Endrell skrev:
Johan Eriksson skrev:crashclub tema har varit mycket uppskattat även vitt tema såklart, men de känns lite blekt nu tycker jag :P

Crashclub? typ östtysk industrilokal - look?

Industrilokal ja, östtysk är nog en definitionsfråga :) Men uppskattat var de sist jag körde de temat. Åk till närmaste övergivna gamla industrilokal och få lite intryck och ta med dom intrycken och återskapa. Mina intryck kom bland annat från en gammal såglokal som är lagomt kuslig.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster