Året som gick.

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Året som gick.

Inlägg av Hasse Queisser »

Man läser alltid s.k årskrönikor i tidningarna och ser dem på TV så här års. Här kommer en till, lite - men inte bara - ljudinriktad version undertecknad cyberpunk.


Årets gig: Självklart The Wailers. Även fast det bara är Family Man kvar som orginalmedlem. Hur ballt hade det inte varit om Peter Tosh, Bunny Wailer och Bob Marley fortfarande varit med. Kanonbra gig av dem, hyfsat lätta att jobba med och inte alls så mycket ganja som man kunnat förvänta sig.

Helen Sjöholm måste också nämnas. Vilken jävla pipa den tjejen har, och görtrevlig dessutom.

Årets uttalande: "Min mormors syster bodde med en häst". Jämställdhetsminister Jens Orback ger sig in i homodebatten.

"Jag är uppfödd på skogsstjärna". Brolle Jr under ett gig för Ungdomens Nykterhetsförbund.

Nya leksaker under året: Soundcraft MH3/48, Sammanlagt 13 system Sennheiser trådlöst, Yamaha SPX2000, 12 kanaler BSS-EQ till, 6 kanaler DBX160, mer steg, mer tross, mer tyger och en massa annat smått och gott. Prylbögar är vi allihopa! :wink:

Årets regnväder: Grisslinge Havsbad i Juni. En halvtimme innan riv öppnade sig himlen. Varje gång det händer så blir jag påmind om hur skönt det vore att vara kontorsråtta istället för att riva 5 ton scen, tross, ljud och ljus i hällande ösregn. Å andra sidan så vet jag att jag skulle avlida av tristess inom en månad på ett 8-5 jobb, så lite regn får man väl leva med.

Årets olycka: Undertecknad bryter foten och ligger gipsad i sex veckor. Har sedan dess svurit heligt och dyrt att aldrig mer sätta sin fot (!) på Spy Bar (som om det skulle vara kul till att börja med förresten).

Årets pilljobb: Bygga scen på Sergels Torg. Torghelvetet lutar ju åt precis ALLA håll SAMTIDIGT.

Vet ni förresten varför Sergels Torg lutar? Jo, för att när förortsdrägget fyllnar till och ramlar omkull på just Sergels Torg så ska de automatiskt rulla ner i tunnelbanan och forslas ut till förorten igen.

Årets OOOPS!: Undertecknad trycker på fel knapp på baklyften på lastbilen så 2 andra i crewet får visa vad de går för när det gäller att ta emot tunga kabelgrisar. Jag kan vittna om att de inte var hälften så roade som jag. :oops:


GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA LJUD- & LJUSLELLAR. Och må rundgång och strömavbrott drabba er i minimal omfattning.

/cyber
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jens Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 06 sep 2003, 01:00

Re: Året som gick.

Inlägg av Jens Nilsson »

cyberpunk skrev:Årets OOOPS!: Undertecknad trycker på fel knapp på baklyften på lastbilen så 2 andra i crewet får visa vad de går för när det gäller att ta emot tunga kabelgrisar. Jag kan vittna om att de inte var hälften så roade som jag.
hmm har även lyckats med detta tilltag.... Visst är det konstigt, 3 knappar och man lyckas ändå trycka på fel. Vagnar med scenpodier är för övrigt ganska tunga....

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Förra sommaren lyckades jag tilta när en gubbe inte var med på det. Works 265R var det som han stod precis bakom, och det var nära att han slog det i huvudet på mig efteråt :roll: :)

Årets bästa ögonblick? Första minuterna på Hultsfred, efter två dagar bygg. The crowd goes wild...

2004 var dessutom året då jag lärde känna Ingo och Knoppen mycket bättre, plus att jag även lärt känna Henrik, Coffe och Walka! Inte dumt alls.

Hasse: Var det inte du som nyss skrev ett julkort där det stod att vi skulle lämna dig i fred? :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Får väl önska ett Gott nytt år till alla här på forumet med då.

Har dock inte mycket att berätta om året som gått.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Året som gick.

Inlägg av Tobias Walka »

Jens Nilsson skrev:
cyberpunk skrev:Årets OOOPS!: Undertecknad trycker på fel knapp på baklyften på lastbilen så 2 andra i crewet får visa vad de går för när det gäller att ta emot tunga kabelgrisar. Jag kan vittna om att de inte var hälften så roade som jag.
hmm har även lyckats med detta tilltag.... Visst är det konstigt, 3 knappar och man lyckas ändå trycka på fel. Vagnar med scenpodier är för övrigt ganska tunga....

göteborgsoperans skövdescen (tror jag det var)bestämde sig vid ett gästspel för att parkeringen är ett bra ställe att lägga en klädkyrka. Ifrån lyften på bilen...det blidde bara kaffeved kvar....
Q.E.D

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är därför man använder ramper istället. Och så går det så mycket snabbare.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

jo, det hade de på den andra bilen med scenografi och teknik,
detta var den lilla bilen med kläder, tvättmaskiner, kaffebryggare osv...
Q.E.D

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Årets gig: Julian Marley & The Uprising Band. Jäklar vad duktiga!

Årets miss: Att ha råkat missa routingen för en av skådisarna under öppningslåten i "Jack the Ripper".

Årets teater: Göta Lejon eller Hjalmar Bergman. Otrolig personal på bägge ställen, och underbart vältrimmade PA.

Årets flopp: Att inte kunna åka på Arvika.
"This is the updated input list"

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Bättre sent än aldrig, Gott nytt på er.

Jag kan tyvär inte dela med mej av dråpliga misstag men däremot har många roliga minnesvärda saker inträffat under året som gick.

Enda jag känner kan va nå roligt är när humphenrik som har skateboard häng fastnar med kallingarna i scenkanten när han ska hoppa ner.

David G. Åhman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 01:00

Inlägg av David G. Åhman »

ian skrev:Årets miss: Att ha råkat missa routingen för en av skådisarna under öppningslåten i "Jack the Ripper".
Jag gjorde samma miss på ett större julbord när det var nån sångduo som framträdde. Enklast möjliga gig och så gör man ett sånt onödigt fel.. har gått o vart småtjurig i en månad nu snart. :?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster